Kumppanit Flywire ja Trustly tarjoavat rajat ylittäviä maksamisvaihtoehtoja Euroopassa

19 Oct - 2017

Lontoo ja Tukholma, 19. lokakuuta 2017Flywire, kansainvälisten maksamis- ja saatavaratkaisujen tarjoaja, sekä Trustly, eurooppalainen maksamisratkaisujen tarjoaja, ovat tänään julkistaneet kumppanuuden, jonka ansiosta Trustly integroidaan ensisijaisena maksamisvaihtoehtona yrityksille, opiskelijoille ja potilaille Euroopassa. Valtioiden rajat ylittävissä maksuissa käytetään Flywire-ympäristöä.

Trustly-maksamisen lisäksi Flywiren asiakkaat voivat tarjota kansainvälisille asiakkailleen nopeaa ja helppoa tapaa maksaa suoraan paikallisilta pankkitileiltään, jotta maksut virtaviivaistetaan ja saatavien tilittäminen sujuu helposti. Palvelu on käytössä koko EU-alueella heti.

Datamonitorin mukaan 93 % eurooppalaista käyttää pankkitilejään ensisijaisena maksamisvälineenä. Uusien digitaalisten todennusmenetelmien ansiosta pankkitilin merkitys maksamisessa kotimaahan ja ulkomaille on kasvanut koko Euroopassa. Lisäksi kauppiaat ja palvelujen tarjoajat haluavat mukautua asiakkaittensa maksamismieltymyksiin.

Flywire tarjoaa yrityksille, oppilaitoksille ja terveyspalveluiden tarjoajille mahdollisuutta tarjota asiakkailleen räätälöityjä kansainvälisiä maksamisvaihtoehtoja, jotka mukautetaan maa- ja valuuttakohtaisesti. Trustly tarjoaa valtioiden rajat ylittäviä verkkopankkimaksupalveluita suoraan asiakkaiden pankkitileiltä ja pankkitileille. Se yhdistää yritykset, julkishallinnon ja kuluttajat kytkemällä yli 3 000 Euroopassa toimivaa pankkia toisiinsa. Yhteistyönsä avulla nämä yritykset poistavat kitkan kansainvälisestä maksamisesta ja auttavat mukauttamaan maksamiskokemukset asiakkaiden haluamalla tavalla.

"Olemme erittäin tyytyväisiä Flywire-kumppanuuteen. Se on alansa innovaatiojohtaja. Nyt eurooppalaiset voivat maksaa Flywire-palvelua käyttäville yrityksille, oppilaitoksille ja terveydenhoitopalveluiden tuottajille helposti, turvallisesti ja kätevästi. Digitaalisuuteen mieltyneet eurooppalaiset asiakkaat arvostavat mahdollisuutta maksaa suoraan pankkitililtään Trustlyn ratkaisua käyttämällä", kertoo Trustlyn CEO Oscar Berglund.

"Etsimme jatkossakin uusia keinoja poistaa monimutkaisuus ja kustannukset kansainvälisestä maksamisesta antamalla asiakkaillemme mahdollisuuden tarjota asiakkailleen niiden haluamaa maksutapaa", kertoo Flywiren CEO Mike Massaro. "Trustly on erittäin suosittu ja toimivaksi havaittu eurooppalainen maksutapa. Se auttaa asiakkaitamme täyttämään asiakkaidensa odotukset ja laajentamaan liiketoimintaansa."

Flywire

Flywire on johtava kansainvälisten maksamisratkaisujen toimittaja, joka yhdistää yritykset ja julkishallinnon asiakkaisiinsa kuudella mantereella. Flywire perustettiin kuusi vuotta sitten opiskelijoille tarkoitetuksi menetelmäksi maksaa lukukausimaksut ulkomaille. Nykyään yli 1 300 organisaatiota 18 maassa eri puolilla maailmaa käyttää sitä. Tämä yritys käsittelee vuosittain miljardeja maksuja, jotka ovat peräisin 220 maasta ja alueelta pankkisiirtoina, luottokorttimaksuina ja sähköinen lompakko -ratkaisuista yli 120 valuuttana. Käytännöllinen, nopea ja suojattu Flywiren skaalautuva ympäristö muuntaa valuuttakurssit paljon edullisemmin kuin kotimaiset pankit tai luottokorttiyhtiöt. Lisäksi yritys tarjoaa asiakkailleen kattavan ja monikielisen tuen puhelimitse, sähköpostitse ja verkkojuttelun avulla sekä maksujen 24/7-seurannan verkossa.

Flywiren pääkonttori on Yhdysvalloissa Bostonissa. Lisäksi se toimii Lontoossa, Manchesterissa, Shanghaissa, Tokiossa, Singaporessa, Sydneyssä ja Valenciassa. Lisätietoja on osoitteessawww.Flywire.com.

Tietoa Trustlysta

Trustly Group AB on ruotsalainen vuonna 2008 perustettu FinTech-yritys, joka tarjoaa nopeita, yksinkertaisia ja turvallisia verkkomaksuja suoraan pankkitililtä. Trustlyn B2B-maksuratkaisut houkuttelevat maailmanlaajuisia verkkokauppa-, rahoituspalvelu-, matka- ja peliyrityksiä. Yrityksen on ennustettu olevan yksi eurooppalaisista yrityksistä, jotka mullistavat FinTechCity Londonin rahoitusalan palvelusektorin. Vuosina 2015 ja 2016 Trustly valittiin Dagens Industri -lehden Gasell-yritykseksi.

Trustlylla on 150 työntekijää, ja se tarjoaa palveluitaan 29 maassa sekä yhdistää yli 190 pankkia Euroopassa. Trustly on Ruotsin Finanssivalvonnan valvoma ruotsalainen maksulaitos, jolla on lupa tarjota maksupalveluita EU:n/ETAn alueella. Lue lisää osoitteessa www.trustly.com.

Yhteystiedot lehdistölle