Jo toisena vuonna peräkkäin: Financial Times valitsi Trustlyn yhdeksi Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä

18 Apr - 2018

Tukholma, 13.4.2018: Financial Times on jo toisena vuonna peräkkäin valinnut ruotsalaisen maksujenvälitysyritys Trustlyn yhdeksi Euroopan nopeimmin kasvavista ja ottanut sen vuosittaiselle FT 1000 -listalleen. Trustly sijoittui ylimpään neljännekseen päästyään sijalle 245, joten se on 11. nopeimmin kasvava fintech-yritys. Jos tarkastellaan vain Ruotsia, Trustly sijoittui neljänneksi.

FT 1000 -lista perustuu yrityksen liikevaihdon kasvuun, henkilöstön määrään ja voittoon ennen veroja vuosina 2013 - 2016. Koko FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies -raportti julkaistaan 30.4.

“On kunnianosoitus päästä Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten joukkoon. Kasvumme perustuu Trustlyn tarjonnan vetovoimaan. Tililtä tilille maksaminen kiinnostaa yhä enemmän, koska todentamistekniikka kehittyy sujuvammaksi ja turvallisemmaksi. Trustlyllä on paras kattavuus eurooppalaisten pankkien joukossa, joten verkkokauppiaat tavoittavat Trustlyn suorapankkimaksujen avulla 400 miljoonaa kuluttajaa. Monet heistä haluavat mieluiten maksaa suoraan pankkitililtään, kertoo Trustlyn toimitusjohtaja Oscar Berglund.

Fintech ranking FT 1000 -sijoitus Yritys Maa
1 11 Smarkets United Kingdom
2 36 ID Finance Spain
3 43 GoCardless United Kingdom
4 63 Kantox United Kingdom
5 71 Wealth Dynamics United Kingdom
6 91 Localbitcoins Finland
7 130 Kreditech Holding SSL Germany
8 151 Lemon Way France
9 168 Fonix United Kingdom
10 183 iZettle Sweden
11 245 Trustly Sweden
12 275 New Wave Capital United Kingdom
13 278 Zopa United Kingdom
14 287 Movetia Digital Spain
15 291 Younited Credit France

Trustlyn saavutuksia vuonna 2017:

• Maksuja välitetty 10 miljardin euron arvosta toiminnan aloittamisesta vuonna 2008 saakka.
  • Tapahtumia käsiteltiin 3,2 miljardin euron arvosta vuonna 2016, joten vuosikasvu on ollut 122 %.
  • Tukee maksamista yli 3 000 pankin välillä 29 Euroopan maassa.
  • Avasi toimiston Kölniin.
  • Sai kansainvälisesti hyväksytyn TÜV-sertifioijan sertifioinnin tietosuojan ja tietoturvan korkeasta tasosta.

Esittelyssä Trustly

Trustly Group AB on vuonna 2008 perustettu ruotsalainen fintech-yritys, joka tarjoaa nopeita, helppoja ja turvallisia verkkomaksuja suoraan pankkitililtä. Trustlyn B2B-maksamisratkaisut kiinnostavat esimerkiksi verkkokaupan, taloudellisten palveluiden, matkojen ja pelialan globaaleja yrityksiä. Financial Times valitsi Trustlyn yhtenä Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä FT1000-listalleen vuonna 2017 ja yhdeksi Euroopan kiinnostavimmista nopean kasvun yrityksistä, jotka noteerataan London Stock Exchange -pörssissä.

Trustlyllä on 200 työntekijää. Se tarjoaa palveluitaan 29 maassa ja yhdistää toisiinsa 3 000 Euroopassa toimivaa pankkia. Trustly on Ruotsin finanssivalvonnan valvoma ruotsalainen maksulaitos, jolla on toimilupa tarjota maksamispalveluita EU/ETA-alueella. Lisätietoja on sivustossa www.trustly.com.

Yhteystiedot lehdistölle