Trustly aloittaa yhteistyön Euroopan suurimman lainojen markkinapaikan Mintosin kanssa

04 Oct - 2018

TUKHOLMA, 4. lokakuu 2018 — Eurooppalainen maksupalveluyhtiö Trustly on aloittanut yhteistyön globaalin lainojen markkinapaikan Mintosin kanssa, joka tarjoaa piensijoittajille mahdollisuuden sijoittaa lainoihin kaikkialla maailmassa.

Ottamalla käyttöön Trustlyn suorat verkkopankkimaksut Mintos tulee tarjoamaan sijoittajille helpon tavan siirtää varoja – reaaliaikaisesti – pankkitilien välillä 29:ssä Euroopan maassa. Yhteistyön ansiosta sijoittajien on helpompaa ja yksinkertaisempaa tehdä sijoituksia luottoihin Mintosin markkinapaikan kautta.

Mintosin asiakasmäärä on kasvanut nopeasti ja sen alustaa käyttävien sijoittajien määrän odotetaan kasvavan 100.000:een kuluvan vuoden loppuun mennessä. Trustlyn suorien verkkopankkisiirtojen avulla Mintosin alustaa käyttävien sijoittajien on mahdollista tehdä rahansiirtoja reaaliaikaisesti. Testivaiheen aikana Baltian maissa 80 % uusista rekisteröityneistä asiakkaista valitsi rahansiirtoihin Trustlyn sen nopeuden ja mukavuuden takia.

Martins Sulte, Mintosin toimitusjohtaja ja yksi perustajista, sanoi: ”Kumppanuutemme Trustlyn kanssa on luonnollista ja olemme sitoutuneet käynnistämään tehokkaan pääomien liikkumisen yli rajojen. Nopeiden ja erittäin turvallisten siirtojen tarjoaminen on tärkeää, jotta pystymme vastaamaan sijoittajien vaatimuksiin saumattomasta, nopeasta ja yksinkertaisesta käyttäjäkokemuksesta. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme lisätä tarjontaamme halutun maksumenetelmän sekä vertaansa vailla olevan kattavuuteen Euroopassa, jotka Trustly tuo mukanaan.”

Johan Nord, Trustlyn CCO sanoi: “Olemme iloisia voidessamme aloittaa yhteistyön Mintosin kanssa, jonka kautta pankkimaksumenetelmämme tulee saataville heidän laajenevalle sijoittajajoukolleen. Meillä on yhteinen intressi tehdä suoramaksuista mahdollisimman helppokäyttöisiä ja tehokkaita sekä paikallisille että kansainvälisille sijoittajille. Kumppanuutemme on loistava esimerkki siitä, kuinka kaksi finanssiteknologiayritystä voi yhteistyössä luoda lisäarvoa sijoittajille virtaviivaistamalla tapahtumankäsittelyprosessin ja samalla nostamalla sen turvallisuuden korkeimmalle tasolle.”

Tietoa TrustlystaVuonna 2008 perustettu Trustly Group AB on ruotsalainen rahoitusteknologiayritys, joka tekee verkkopankkimaksamisesta nopeaa, helppoa ja turvallista. Yhtiö tarjoaa kansainvälisiä maksupalveluita kuluttajien pankkitileiltä ja -tileille yli 3000 pankissa ja 29 markkina-alueella Euroopassa. Se toimii yritysten ja kuluttajien välisten maksujen välittäjänä verkkokaupan, matkailualan, pelaamisen ja rahoituspalvelujen alalla. Vuonna 2018 Financial Times nimesi Trustlyn FT1000-listalleen yhtenä Euroopan nopeimmin kasvavista yrityksistä. Vuonna 2017 London Stock Exchange valitsi Trustlyn yhdeksi Euroopan mielenkiintoisimmista ja nopeimmin kasvavista yrityksistä.

Trustlylla on 230 työntekijää. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Tukholmassa, ja sillä on aluekonttorit myös Espanjassa, Maltalla, Saksassa ja Isossa-Britanniassa. Trustly on Ruotsin Finanssivalvonnan valtuuttama ja valvoma maksulaitos. Lisätietoja on osoitteessa www.trustly.com

Lisätietoja antaa:
Trustlyn viestintäjohtaja
Matkapuhelin: +46 70 585 78 18
Sähköposti: kristin.andersson@trustly.com

Tietoa MintosistaVuonna 2014 perustettu Mintos on lainojen globaali markkinapaikka, joka tarjoaa piensijoittajille helppokäyttöisen ja läpinäkyvän tavan sijoittaa monien eri lainayhtiöiden järjestämiin lainoihin kaikkialla maailmassa. Mintosin missio on helpottaa teknologian avulla pääoman vapaata ja tehokasta liikkumista kaikkialla maailmassa. Toimintansa käynnistymisen jälkeen vuonna 2015 Mintos on kasvanut eksponentiaalisesti ja tullut lajissaan maailman suurimmaksi markkinapaikaksi. Tähän mennessä markkinapaikkaan on liittynyt 76 000 sijoittajaa, ja sen ennakoidaan saavuttavan 100 000 sijoittajan rajan vuoden loppuun mennessä. Mintos on voittanut AltFi People's Choice -palkinnon vuonna 2016 ja 2017, tullut toiseksi AltFi European Alternative Finance Platform of the Year -palkintokisassa vuonna 2016 ja voittanut Espanjan FinTech Awards Most Influential Fintech -palkinnon vuonna 2018.

Mintosin henkilöstömäärä on 60, ja sillä on pääkonttori on Riiassa Latviassa sekä toimistot Varsovassa ja Mexico Cityssä. Yhtiö aikoo kasvattaa henkilöstömääränsä 80-100:aan vuoden loppuun mennessä sekä laajentaa toimintansa Lainalaiseen Amerikkaan, Afrikkaan ja Kaakkois-Aasiaan.
Lisätietoja antaa:
Dagnija Lejina