Trustly tilrettelegger for sanntids bankinnskudd for Avanza Bank

26 May - 2016

Trustly tilrettelegger for sanntids bankinnskudd for Avanza Bank

Stockholm, 26 mai 2016 – Trustly, det svenske finansteknologiselskapet, kunngjør i dag at de har tilrettelagt for bankinnskudd i sanntid for Avanza Bank.

Avanza er den første svenske banken som kan tilby sine over 500 000 kunder, direkte bankinnskudd fra andre banker. Dette samarbeidet mellom Trustly og Avanza gjør det mulig for kunder å overføre penger til Avanza fra en annen bankkonto, i sanntid. Nesten 20 % av Avanzas innskudd skjer nå via Trustly.

Det konvensjonelle overføringssystemet mellom banker tillater bare at overføringer gjøres noen få ganger i løpet av hver arbeidsdag. Trustlys betalingsmotor gir nå mye raskere overføringer mellom bankkontoer fra andre banker, med et brukergrensesnitt som er enkelt og sikkert.

Martin Tivéus, administrerende direktør for Avanza, kommenterte: "Vi vet at kunder ønsker å sette inn bankinnskudd umiddelbart i stedet for å vente i flere timer, eller i verste fall dager, på å få overført penger til sin Avanza-konto. Vi er fornøyd med vårt vellykkede samarbeid, og takket være Trustly blir penger nå overført på sekunder, til og med på kveldstid og i helger når det ordinære avregningssystemet er lukket."

Carl Wilsson, administrerende direktør hos Trustly, sa: "Vi er svært fornøyd vårt samarbeid med Avanza, og dette er en fantastisk mulighet til å konsolidere vår posisjon ytterligere innen den viktige vertikalen for kunder innen finansielle tjenester, hvor vi har et produkt som er unikt i markedet. Avanza er en nyskapende bank som er mest opptatt av kundeopplevelsen. Vårt produkt for bankoverføringer i sanntid oppfyller både Avanzas og kundenes behov for tempo og brukervennlighet."

Samarbeidet startet i desember 2015 da direkte bankinnskudd ble lansert for skrivebordsplattformer. Deretter ble tjenesten utvidet til mobilplattformer og Avanzas mobilapp i april 2016. Siden har den gjennomsnittlige tiden Avanzas kunder bruker på å foreta et bankinnskudd, blitt dramatisk redusert fra 14 000 sekunder til 10 sekunder. To måneder etter lansering brukes Trustlys direkte bankinnskudd på nesten 20 % av alle Avanzas bankinnskudd. Totalt har Trustly tilrettelagt for 115 000 direkte bankinnskudd til en verdi av 2 milliarder svenske kroner (omtrent 163 millioner britiske pund).

Tjenesten støtter bankinnskudd til Avanza fra Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank og Danske Bank. Den støtter de vanligste autentiseringsmetodene, inkludert mobilbank-ID.

Trustly Group AB som ble grunnlagt i 2008, er et svensk finansteknologiselskap som leverer enkle, trygge og praktiske nettbaserte betalingsløsninger i hele Europa. Det er anerkjent av FinTechCity London som et av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2014 ble Trustly rangert som et av de raskest voksende teknologiselskapene i Sverige, på Deloitte Technology Fast 50-listen.

Trustly har 105 ansatte, har virksomhet i 29 land, og knytter sammen over 100 banker på tvers av kontinentet.

Trustly er en autorisert svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av den svenske Finansinspektionen. Selskapet utfører betalingstjenester i henhold til lov om betalingstjenester (Payment Services Act, 2010:751), og kan tilby betalingstjenester over landegrensene innenfor EU/EØS. Les mer på www.trustly.com.