Trustly åpner London-kontor og ansetter direktør fra Worldpay

21 Jun - 2016

Trustly åpner London-kontor og ansetter direktør fra Worldpay

Trustly, det svenske finansteknologiselskapet, kunngjorde i dag åpningen av sitt London-kontor og ansettelsen av Michael Parkinson som direktør for Trustly UK og direktør for reise og flyselskaper.

Trustlys Storbritannia-kontor vil fokusere på å utvide selskapets vellykkede nettbaserte tjenester for bankbetalinger blant forhandlere i Storbritannia, spesielt de som befinner seg i Trustlys målvertikaler: netthandel, reise, finansielle tjenester, markedsplasser og gaming.

Trustly gir forhandlere tilgang til å betale umiddelbart, rett fra nettbaserte bankkontoer i hele Europa. Via Trustlys plattform overføres midler på sekunder, inkludert på kveldstid og i helgen når det ordinære avregningssystemet er stengt. Produktet er gratis for forbrukerne og eliminerer risiko- og svindelproblemer for forhandlere, noe som er avgjørende i forbindelse med grensekryssende forretninger. Brukergrensesnittet kan integreres direkte med forhandlerens nettsider, og besøkende forbrukere kan betale rett fra sin lokale bank til e-butikker i Storbritannia. Det er trygt og brukervennlig og fungerer på alle enheter.

Carl Wilsson, medgrunnlegger og administrerende direktør for Trustly, sa: "Storbritannia er en etablert pionér innen netthandel og et globalt finansielt knutepunkt. Landets banktjenester har blitt stadig mer digitalisert, så tiden var moden for at Trustly etablerte et fysisk kontor her. Grensekryssende e-handel mellom Storbritannia og det europeiske kontinentet, er stort, og kundene har en sterk preferanse for bankbetalinger."

Det britiske kontoret vil ledes av Michael Parkinson som kom til selskapet fra betalingstjenesteleverandøren Worldpay, der han var visepresident for luftfartssektoren. Parkinson har mer enn ti års erfaring fra betalingstjenester etter å ha hatt flere overordnede stillinger hos Worldpay, inkludert leder for Partnerships og leder for Global Corporate Sales. I Trustly Storbritannia vil Parkinson bli sjef for forretningsutvikling av segmentene reise og luftfart i tillegg til å styre daglig drift.

Mike bringer med seg en unik blanding av ferdigheter og ekspertise til teamet vårt, og nå ser vi frem til å introdusere forbrukerne i Storbritannia for vår strømlinjeformede betalingsmetode, direkte fra britiske nettbankkontoer", sa Wilsson.

Michael Parkinson, GM for Trustly Storbritannia, sa: "Jeg gleder meg over å få starte i Trustly i denne enestående vekstperioden for betalingsbransjen generelt , og for selskapet spesielt. Mot dette bakteppet leverer Trustly en tjeneste som ikke bare vil styrke betalingsopplevelsen i nettbaserte banker, men som også kan gi enkle og raske grensekryssende transaksjoner til selskapets nettverkstilknyttede og internasjonale borgere. Vi er i en enestående posisjon til å styrke vår markedsposisjon på et tidspunkt hvor det anslås at global grensekryssende netthandel vil vokse til 28 mrd £ innen 2020, og hvor Storbritannia forventes å ha en andel på 60% av det markedet."

Som følge av sin ekspansjon til 29 europeiske markeder i oktober 2015, behandler Trustly over 1,7 millioner transaksjoner per måned i over 100 banker. Selskapets Storbritannia-kontor vil plasseres sentralt i London.

Trustly Group AB som ble grunnlagt i 2008, er et svensk finansteknologiselskap som leverer raske, enkle og sikre nettbaserte betalinger, rett fra bankkontoer. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fem hovedsegmenter: e-handel, reise, finanstjenester, online-markedsplasser og gaming. FinTechCity London har angitt at selskapet er et av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 105 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 100 banker i Europa. Trustly er en autorisert svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av den svenske Finansinspektionen, og er lisensiert for å levere betalingstjenester innenfor EU/EEA. Les mer på www.trustly.com.