Trustlys omsetning vokste med 85% til 20 millioner i 2015

05 Jul - 2016

Trustlys omsetning vokste med 85% til 20 millioner i 2015

Trustly forvaltet 14 millioner transaksjoner i 2015, med en total verdi på 15,9 milliarder SEK (1,7 mrd Euro) for betalingstransaksjoner i 2015, vs. 7,8 mrd SEK (834 millioner Euro) i 2014.

Trustly, det svenske finansteknologiselskapet som leverer raske, enkle og sikre nettbaserte betalinger rett fra bankkontoer, kan med glede kunngjøre at de har registrert en omsetningsøkning på 85 % i 2015, totalt 187,4 millioner SEK (20 millioner Euro). I løpet av året behandlet Trustly betalingstransaksjoner til en verdi av 15.9 milliarder SEK (1,7 mrd Euro), vs. 7,8 mrd SEK (834 millioner Euro) i 2014.

Carl Wilsson, medgrunnlegger og administrerende direktør for Trustly, sa: "Det stigende transaksjonsantallet og omsetningsveksten er bevis på kvaliteten i produktene våre og den økte etterspørselen etter nettbaserte betalinger rett fra bankkontoen. Dagens nettverkstilknyttede forbrukere forventer at betalinger skjer direkte og enkelt. Vår løsning er det som har manglet, "the missing link", mellom nettbanken og netthandelsbransjen."

Trustlys kjerneprodukter tilrettelegger for betaling i sanntid og direkte utbetaling til og fra forbrukernes bankkonto. På forhandlernes utsjekkingssider lar Trustly kundene betale for varer umiddelbart, på tvers av landegrenser og direkte fra sine bankkontoer. Trustly lar kundene betale fra mobil, nettbrett eller stasjonær datamaskin, og gir dem sikkerhet på banknivå samtidig som gjennomføringen er enkel. Penger kan nå overføres på sekunder, til og med på kveldstid og i helgen når det ordinære avregningssystemet er stengt.

"Dette manifesteres gjennom vårt partnerskap med Avanza Bank, ledende Sverige-basert nettbank og meglerhus for verdipapirer. Nå kan bankens 500 000 kunder deponere midler til Avanza-kontoen sin på sekunder. Før måtte de vente én eller to bankdager", sa Wilsson.

"Vi fokuserer på å levere den beste alleuropeiske betalingsløsningen for så vel forhandlere som forbrukere. Etter vår nylige geografiske ekspansjon er vi stolte over vår uovertrufne betalingsdekning i Europa. Vi gleder oss også over at vi nylig åpnet kontor i Storbritannia, en ekspansjonsstrategi vi kommer til holde på uavhengig av resultatet av den nylige folkeavstemningen. Storbritannia er et viktig marked for oss med et stort kommersielt potensiale, og vi ser frem til å styrke virksomheten vår her", sa Wilsson.

Blant Trustlys partnere finner vi PayPal, TransferWise, Adyen og Worldpay. Selskapet opererer først og fremst med fem forretningsområder: netthandel, finansielle tjenester, gaming, markedsplass og reise.

Andre milepæler vi nådde i 2016/2015:

• Åpnet et kontor i Storbritannia
  • Ekspanderte til 21 nye markeder, og er med det til stede i 29 områder.
  • Ansatte 65 nye medarbeidere og har nå 130 ansatte
  • Inngikk partnerskap med IDEAL i Nederland
  • Andreas Bernstrøm, grunnlegger og administrerende direktør for Sinch, ble utpekt til styreformann
  • Johan Nord ble hentet inn fra Société Générale for å bli forretningsdirektør (CCO)
  • Jonas Palmquist ble engasjert fra det private egenkapitalselskapet Scope Capital, som økonomidirektør (CFO)
  • Josef Darmark kom fra H&M og ble engasjert som produktsjef
  • Utvalgt av FinTechCity som et av de 50 selskapene i Europa som vil transformere fremtiden innen finansielle tjenester
  • Anerkjent som et av de hotteste unge teknologiselskapene i Sverige på "33-listan"
  • Tildelt DI Gasell som et av Sveriges raskest voksende selskaper

Trustly Group AB som ble grunnlagt i 2008, er et svensk finansteknologiselskap som leverer raske, enkle og sikre nettbaserte betalinger, rett fra bankkontoer. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fem hovedsegmenter: e-handel, reise, finanstjenester, online-markedsplasser og gaming. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 130 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 100 banker i Europa. Trustly er en autorisert svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av den svenske Finansinspektionen, og er lisensiert for å levere betalingstjenester innenfor EU/EEA. Les mer på www.trustly.com.