Trustlys run-rate for behandlet transaksjonsvolum overskrider 3,5 mrd Euro på årsbasis

19 Oct - 2016

Stockholm, 19 oktober 2016: Trustly, det svenske finansteknologiske selskapet har nå behandlet transaksjoner for totalt 5,6 mrd Euro siden oppstarten i 2008.

Trustly kan med glede kunngjøre at de har nådd en run-rate på årsbasis for behandlet transaksjonsvolum, som overskrider 3,5 mrd Euro. Kumulativt har selskapet nå behandlet totalt 5,6 mrd Euro siden selskapets oppstart i 2008, noe som reflekterer den raske innføringen av Trustlys betalingsmetode blant europeiske forbrukere. Siste år har Trustly ekspandert sin drift til 29 europeiske markeder og begynt å betjene et stort utvalg nye klienter, inkludert de digitale bankene Avanza og Nordnet i Sverige.

Kumulativt behandlet transaksjonsvolum (EUR)

Oscar Berglund, administrerende direktør for Trustly, sa "Våre voksende transaksjonsvolumer demonstrerer i hvor stor grad Trustlys betalingsprodukter appellerer til forhandlere og forbrukere. Ved å integrere Trustly som et betalingsalternativ i sine utsjekkingsløsninger, får nettforhandlerne tilgang til et alleuropeisk marked på 400 millioner forbrukere - samlet gjennom én samlende kraft; én avtale, én integrasjon og én avstemming for alle banker og markeder."

Driftsmessig oppdatering:

• 3,5 mrd Euro er gjeldende run-rate på årsbasis av behandlet transaksjonsvolum
  • 5,6 mrd Euro i behandlet transaksjonsvolum siden oppstarten i 2008
  • Støtter betalinger til og fra 400 millioner forbrukere i 29 europeiske lokaliteter
  • Noen ferske kunder er de digitale bankene Avanza og Nordnet i Sverige
  • Åpning av London-kontor med 6 ansatte
  • 45 nye ansatte i 2016, noe som gir 130 ansatte totalt.

Blant Trustlys partnere finner vi PayPal, TransferWise, Adyen og Worldpay. Selskapet støtter først og fremst forhandlere i følgende fire forretningssegmenter: netthandel, finansielle tjenester, gaming og reise.

Trustly Group AB som ble grunnlagt i 2008, er et svensk finansteknologiselskap som leverer raske, enkle og sikre nettbaserte betalinger, rett fra bankkontoer. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 130 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en autorisert svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av den svenske Finansinspektionen, og er lisensiert for å levere betalingstjenester innenfor EU/EEA. Les mer på www.trustly.com.