Trustly ansetter Ulrica Falkenberg for å doble arbeidsstyrken

15 Nov - 2016

Trustly ansetter Ulrica Falkenberg for å doble arbeidsstyrken

STOCKHOLM, 19 november 2106 - Det Stockholm-baserte FinTech-selskapet Trustly ansetter Ulrica Falkenberg som Head of People Operations. Falkenberg blir en del av ledergruppen og skal stå for arbeidet med å doble arbeidsstyrken i løpet av de kommende årene.

Ulrica Falkenberg startet karrieren i det internasjonale motehuset MaxMara med ansvar for internasjonalt salg.

– Jeg innså at selv om jeg arbeidet med salg, så handler alt til slutt om menneskene som skal utføre det. Siden det har jeg brukt mesteparten av yrkeslivet mitt på å lære hvordan man forbedrer virksomheter og får selskaper til å utmerke seg og løfte, sier Falkenberg, som kommer fra en rolle som viseadministrerende direktør for et av Sveriges største vinselskaper, Oenoforos.

Før det arbeidet hun 10 år som konsulent i Alumni Group og Harvey Nash med organisasjonsendringer, lederutvikling og headhunting.

I sin nye rolle får Falkenberg ansvar for at hurtigvoksende Trustly bygger en sunn og profesjonell organisasjon. Sammen med resten av ledergruppen skal hun sikre at kultur og arbeidsmiljø blir det best tenkelige for at Trustlys talenter skal kunne vokse og utvikle seg.

For å lykkes med kombinasjonen å vokse raskt med riktige kompetanse, sikter Trustly seg inn på å rekruttere talenter fra hele verden. I øyeblikket består selskapet av mennesker fra mer enn 25 land, noe Falkenberg ser mer som en kulturell berikelse enn en utfordring.

– Det er berikende å arbeide i et selskap med så stort mangfold, der de forskjellige bakgrunnene gir en rekke angrepsmetoder og løsninger. Vi tror det er i dette grenselandet, der forskjellige kunnskaper møtes, at vi finner den neste innovative idé, fortsetter Falkenberg.

Mens Trustly vokser i Europa vil Ulrica Falkenberg utvikle en bedriftskultur som kjennes igjen, uansett kontor, samtidig som man skal ta hensyn til lokale forskjeller.

– Vi vil ikke utvikle en svensk kultur på London-kontoret, men heller integrere den britiske kulturen i Trustlys, legger Falkenberg til.

– Trustly vokser svært raskt, og vi vil sikre at vi både fortsetter å tiltrekke oss de beste talentene og at de blir hos oss. Jeg gleder meg over å kunne ønske Ulrica velkommen. Hun kommer til å hjelpe oss med å vokse på en sunn måte, sier Trustlys nyansatte administrerende direktør Oscar Berglund.

Trustly Group AB som ble grunnlagt i 2008, er et svensk finansteknologiselskap som leverer raske, enkle og sikre nettbaserte betalinger, rett fra bankkontoer. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 130 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en autorisert svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av den svenske Finansinspektionen, og er lisensiert for å levere betalingstjenester innenfor EU/EEA. Les mer på www.trustly.com.