Trustly behandlet betalinger til en verdi av 3,2 milliarder Euro i 2016, en tolvmånedersvekst på 122 %

01 Mar - 2017

Det svenske FinTech-selskapet Trustly er stolt over å kunngjøre at det behandlete betalingsvolumet for 2016 var på 3,2 milliarder Euro. Trustly har nå oppnådd et akkumulert behandlet betalingsvolum på 6,5 milliarder Euro siden selskapet ble grunnlagt i 2008.

Veksten på 122 % i betalingsvolum i 2016 kommer i kjølvannet av Trustlys utvidelse til ytterligere 21 land i Europa i slutten av 2015. Trustly tilbyr sine klienter en unik nettbasert betalingsløsning, som setter dem i stand til å motta betalinger fra forbrukere over hele Europa.

Trustlys betalingsløsning har bidratt til kommersiell suksess for selskapets klienter. For eksempel aktiverte den svenske digitale banken Avanza Trustlys sanntidsinnskuddstjeneste i slutten av 2015, for å gi kunder mulighet til å sette inn penger på kontoene sine fra både mobile og stasjonære enheter. Takket være Trustlys tjeneste har Avanza deretter hatt en økning på 7 % i kundeaktiveringsraten.

Oscar Berglund, administrerende direktør i Trustly, uttaler: "Vi er svært tilfreds med at vår betalingsløsning i stadig økende grad blir foretrukket av forbrukere i de 29 europeiske landene vi tilbyr våre tjenester, og at tjenestene gir våre klienter synlige positive forretningsresultater. Uansett om du driver nettbutikk eller digital bank, kan Trustly hjelpe deg å øke inntekter og forenkle betalinger over hele Europa."

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 150 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 190 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com