UATP inngår samarbeid med Trustly om å tilby flyselskap sikker online benkbetalning

02 Mar - 2017

UATP kunngjorde i dag at de har inngått samarbeid med det svenske FinTech-selskapet Trustly, som vil gi flyselskap mulighet til å motta umiddelbar og enkel nettbankbetaling for billettkjøp i Europa.

Samarbeidet mellom UATP og Trustly gir reisende anledning til å kjøpe flybilletter via sine foretrukne bankkontoer, direkte fra flyselskapets bestillingsplattform. Denne nye tjenesten reduserer flyselskapenes kostnader for distribusjon, fjerner flyselskapenes risiko for svindel og tilbakeførsel, og gjør det enklere for flyselskapene å tilby salg av billetter direkte.

"Trustly er svært fornøyd med å inngå dette samarbeidet med UATP om å tilby flyselskap et ledende europeisk bankbetalingsalternativ", uttaler Oscar Berglund, administrerende direktør i Trustly. "For å imøtekomme kundenes behov gir Trustly reisende mulighet til å betale direkte fra sine egne bankkontoer. Det er enkelt og trygt, og det bidrar til å øke konverteringsfrekvenser og redusere bestillingsabandonering."

"Dette samarbeidet vil kunne gi flyselskap som er medlem av UATP et konkurransefortrinn, ved å gi reisende tilgang til en betalingsmåte som er foretrukket av mange i Europa", sier Ralph Kaiser, administrerende direktør i UATP. "Trustly dekker i dag 29 land, og er koblet til mer enn 190 banker. På grunn av det brede nettverket av banker i Europa, vil samarbeidet mellom UATP og Trustly fokusere på flyselskap i denne regionen. "

For mer informasjon, gå til UATP.com eller Trustly.com.

Om UATP

UATP er en global betalingsløsning som eies og drives av verdens flyselskap, og er en betalingsløsning for fly, tog og reisebyrå som brukes av tusenvis av forhandlere. UATP kobler flyselskapene til alternative betalingsmåter, noe som kan utvide deres rekkevidde og generere mersalg globalt. UATP tilbyr brukervennlige dataverktøy, Datastream℠ og Datamine℠, som gir omfattende kontoopplysninger til utstedere og egne bedriftsabonnenter, for pålitelig reisestyring.

UATP er en akseptert betalingsløsning for bedrifters forretningsreiser over hele verden, og brukes av flyselskap, reisebyråer og Amtrak®. UATP-kontoer utstedes av: Aeromexico; Air Canada (TSE: AC) Air New Zealand (ANZFF.PK); Air Niugini; American Airlines (NASDAQ: AAL); APG Airlines; Austrian Airlines; China Eastern Airlines (NYSE: CEA); Delta Air Lines (NYSE: DAL); EL AL Israel Airlines; Etihad Airways; Frontier Airlines; GOL Linhas Aereas Inteligentes SA (NYSE: GOL and Bovespa: GOLL4); Hahn Air; Japan Airlines (9201: JP); Malaysia Airlines; Qantas Airways (QUBSF.PK); Shandong Airlines; Transavia Airlines; TUIfly GmbH; Turkish Airlines (ISE: THYAO); United Airlines (NYSE: UAL) og WestJet.

AirPlus International utsteder UATP-baserte bedriftskontoer for Lufthansa German Airlines.

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 150 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com