Trustly inngår samarbeid med Emric, en del av Tieto

09 Oct - 2017

Trustly inngår samarbeid med Emric, en del av Tieto

Det europeiske betalingsselskapet Trustly og den nordiske programvaretilbyderen Emric, som er en del av Tieto, har gleden av å kunngjøre et nytt strategisk samarbeid som vil gi Emrics forretningskunder tilgang til Trustlys elektroniske betalingsteknologi i hele Europa.

Emric er en global tilbyder av programvareløsninger for finansinstitusjoner som tilbyr og håndterer kreditt, lån, finansiering og leasing. Ved å bruke Trustlys elektroniske bankteknologi kan Emrics forretningsklienter gjøre kontohavere i stand til å utføre umiddelbare innbetalinger, utbetalinger samt sanntids autentiseringskontroller av kontohavere. Dette gjør at virksomheter betraktelig kan redusere den administrative byrden med å utføre disse delene av kredittprosessen og redusere risikoen for bedragerske eller mislykkede betalinger, mens forbrukerne tilbys en enkel søknadsprosess, umiddelbar tilgang til likvide midler og problemfrie tilbakebetalinger.

Trustlys unike metode for direkte bankoverføringer og elektroniske betalinger gjør at Emric/Tieto kan dra nytte av enkle og sikre elektroniske bankbetalinger for sine klienter, direkte til og fra forbrukeres bankkonti i 29 europeiske markeder.

«Vår ambisjon er å tilby én plattform for nettbanker og finansinstitusjoner, og med det kommer behovet for allerede eksisterende integreringer i ledende FinTech-tilbydere i Europa, der Trustly er en av de sterkeste aktørene. Ved å integrere Trustlys teknologi kan våre klienter betjene sine kunder bedre. Faktum er at deres utprøvde produkt og sikre teknologi er effektiv i 29 europeiske markeder,» sier Pedram Tadayon, adm. dir. hos Emric.

Oscar Berglund, adm. dir. hos Trustly, sier: «Emric har hatt en rask vekst de siste årene, der de har innført nye betalingsløsninger hos flere enn 60 virksomheter i 24 land. Vår teknologi gir Emrics klienter tilgang til et nytt marked med millioner av nye kunder over hele Europa. Dette samarbeidet illustrerer den betydelige verdien som Trustlys produkter gir finansinstitusjoner i hele Europa.»

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 170 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com