Flywire og Trustly slår seg sammen for å utvide tilbudet av internasjonale betalingsløsninger i Europa

19 Oct - 2017

London og Stockholm, 19. oktober 2017Flywire, en tilbyder av internasjonale betalings- og fordringsløsninger, og det europeiske betalingsselskapet Trustly kunngjorde i dag et nytt samarbeid som vil integrere Trustly som en foretrukket betalingsløsning for virksomheter, studenter og pasienter i Europa som utfører internasjonale betalinger via Flywire-plattformen.

Med Trustly integrert i løsningen kan Flywire-kunder tilby sine internasjonale kunder en rask og enkel måte å betale direkte fra sine lokale bankkonti, samtidig som man strømlinjeformer betalings- og fordringsavstemming for administratorer. Tjenesten vil umiddelbart bli tilgjengelig i EU.

Ifølge Datamonitor bruker 93 % av europeere bankkontoen som hovedbetalingskilde. Med nye digitale autentiseringsmetoder har bankkontoen fått økt relevans i europeiske markeder for både innenlandske og internasjonale betalinger. Forhandlere og servicetilbydere ønsker dessuten å legge til rette for kundenes betalingsvaner.

Flywire gir virksomheter, utdanningsinstitusjoner og helsetilbydere muligheten til å tilby sine kunder en skreddersydd, internasjonal betalingsopplevelse – tilpasset etter land, valuta og bransjer. Trustly tilbyr internasjonale online bankbetalinger direkte til og fra forbrukeres bankkonti og forbinder virksomheter, institusjoner og forbrukere ved å knytte sammen over 3000 banker i Europa. Sammen fortsetter selskapene å fjerne friksjon fra den internasjonale betalingsprosessen der de skreddersyr betalingsopplevelsen til ulike kundepreferanser.

“Vi er svært glade for å gå sammen med Flywire, en innovativ leder på sitt område. I dag kan europeere betale Flywire-støttede virksomheter, akademiske institusjoner og helsetilbydere på en enkel, sikker og praktisk måte. Den digitalt bevisste europeiske kunden vil sette pris på muligheten til å bruke Trustlys løsning for å betale direkte fra bankkontoen,” sier Oscar Berglund, adm. dir. i Trustly.

“Vi fortsetter å se etter nye måter å fjerne kompleksitet og kostnader fra den internasjonale betalingsprosessen, ved å gi kundene mulighet til å tilby sine kunder betalingsmåten de foretrekker,” sier Mike Massaro, adm. dir. i Flywire. ”Trustly er en svært populær og utprøvd internasjonal betalingsmetode i Europa som hjelper kundene våre med å leve opp til sine kunders forventninger og utvide sine forretningspotensialer.”

Om Flywire

Flywire er en ledende tilbyder av internasjonale betalingsløsninger, som forbinder virksomheter og institusjoner med sine kunder på seks kontinenter. Flywire, som ble lansert for seks år siden som en betalingsmåte for internasjonale studenter til å betale studieavgiften, brukes i dag av over 1300 organisasjoner i 18 land over hele verden. Selskapet håndterer milliarder i betalinger hvert år fra 220 land og territorier, via bankoverføring, kredittkort- og e-lommebokløsninger i over 120 ulike lokale valutaer. Flywires skalerbare plattform gir praktisk, rask og sikker valutakonvertering til vekslingskurser som kan gi betydelige besparelser sammenlignet med lokale banker og kredittkorttilbydere. Selskapet støtter også sine kunder med fullstendig kundesupport, inkludert flerspråklig service via telefon, e-post og chat, så vel som døgnkontinuerlig elektronisk betalingssporing.

Flywire har hovedkontor i Boston, MA, med virksomheter i London og Manchester i Storbritannia, Shanghai i Kina, Tokyo i Japan, Singapore, Sydney i Australia og Valencia i Spania. Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå inn på www.Flywire.com.

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 170 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com