Trustly passerer 10 mrd. euro i totalt behandlet volum

09 Nov - 2017

Trustly passerer 10 mrd. euro i totalt behandlet volum

Stockholm, 9. november 2017: Det europeiske betalingsselskapet Trustly har gleden av å kunngjøre at de har behandlet betalinger til en verdi av mer enn 10 mrd. euro siden oppstarten i 2008. 41 % av det totale volumet ble behandlet i 2017 frem til slutten av oktober.

Volumveksten kommer etter Trustlys alleuropeiske utvidelse som har gjort at forbrukere i 29 europeiske markeder nå kan bruke tjenesten til å gjennomføre betalinger og overføre midler på en enkel, trygg og praktisk måte.

Det å nå 10 milliarder euro i betalingsvolum er en viktig milepæl for oss i Trustly,» sier Oscar Berglund, adm. dir. hos Trustly. Det viser hvordan vårt betalingsprodukt raskt er i ferd med å bli den foretrukne elektroniske betalingsmåten for mange forbrukere i Europa. Ved hjelp av Trustly er det like lett å betale direkte fra nettbanken som det er å betale med kontanter.»

Trustly Group AB ble grunnlagt i 2008 og er et svensk FinTech-selskap som leverer raske, enkle og sikre online-betalinger. Selskapet tilbyr betaling på tvers av grenser til og fra forbrukeres bankkonti i over 3000 banker i 29 europeiske markeder og forbinder virksomheter og forbrukere innen e-handel, reise, gaming og finansielle tjenester. I 2017 rangerte Financial Times Trustly som et av de raskest voksende selskapene i Europa på FT1000-listen, og London Stock Exchange anerkjente Trustly som et av Europas mest inspirerende og hurtigvoksende selskaper.

Trustly har 170 ansatte og hovedkontor i Stockholm, Sverige, med regionkontorer i Storbritannia, Spania, Malta og Tyskland. Trustly er et lisensiert betalingsinstitutt under tilsyn av Finansinspektionen. Les mer på www.trustly.com