Trustly anerkjent som ‘DI Gasell’ for tredje år på rad

05 Dec - 2017

Trustly anerkjent som ‘DI Gasell’ for tredje år på rad

Stockholm, 5. desember, 2017 - Trustly, det europeiske betalingsselskapet, er glade for å kunne bekjentgjøre at vi er blitt nominert for den høyt anerkjente DI Gasell-prisen for tredje året på rad.

DI Gasell-prisen ble etablert i 2000 av den svenske finans-dagsavisen Dagens Industri for å hedre Sveriges hurtigst voksende og mest lønnsomme selskaper.

“Det er i sannhet en stor ære for hele teamet hos Trustly å bli nominert for DI Gasell-prisen for tredje året på rad. I 2017 nådde vi milesteinen med over 10 milliarder EUR i betalingsvolum – en sann anerkjennelse for arbeidet som utføres i teamet. Vi fortsetter å utvikle vår nettbaserte betalingstjeneste via bank for å sørge for den beste løsningen for bedrifter og forbrukere over hele Europa,” sa Oscar Berglund, adm. dir. hos Trustly.

Et selskap nominert for DI Gasell må ha:

• En omsetning som overstiger 10M SEK
  • Et minimum på 10 ansatte
  • Minst doblet sin omsetning, ved sammenligning mellom første og foregående skatteår
  • Økt sin omsetning hvert år i de siste tre årene
  • Et positivt driftsoverskudd de siste fire skatteårene
  • Vokst organisasjonsmessig, heller enn ved oppkjøp eller fusjoner
  • Sunn økonomi

Milesteiner oppnådd i 2017:

• 10 milliarder EUR i gjennomført transaksjonsvolum siden begynnelsen i 2008
  • Lansert Trustly Direct Debit, et nytt betalingsprodukt for gjentatte kjøp inkludert abonnementstjenester og ett-klikks betaling
  • Nyere kunder inkluderer partnere i reisesektoren UATP og Flywire, det ledende e-handelsselskapet Boozt, softwareprodusenten Emric (del av Tieto) og P2P låneplattformen Lendify

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 180 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com