Trustly ekspanderer i Tyskland og tildeles kvalitetsmerking fra TÜV

06 Mar - 2018

Trustly ekspanderer i Tyskland og tildeles kvalitetsmerking fra TÜV

Stockholm, 5. mars 2018 – Det europeiske FinTech-selskapet Trustly kunngjør i dag at deres metode for direkte bankbetalinger er kvalitetssertifisert av det internasjonalt anerkjente sertifiseringsorganet TÜV for sitt høye nivå av databeskyttelse og IT-sikkerhet. TÜV kontrollerer at organisasjoner og selskaper oppnår de internasjonale standardene som finnes, og anses å være den høyeste standarden for forbrukerbeskyttelse i bransjen. Denne anerkjennelsen er en viktig del av Trustlys ekspansjonsplaner på det tyske markedet.
TÜV Saarlands kvalitetsmerking er en offisiell anerkjennelse av det høye sikkerhetsnivået som e-handlere og forbrukere får når de bruker Trustlys betalingsmetode på nettet.
TÜV-merkingen er i tråd med Trustlys strategiske prioriteringer for 2018; å styrke posisjonen og vokse på det tyske markedet, samtidig som man fortsetter å øke markedsandelene i de øvrige 28 europeiske markedene selskapet har virksomhet i. Ved å inngå en enkelt avtale med Trustly kan e-handlere nå flere enn 3000 banker, inkludert Sparkasse, Volksbank og Deutsche Bank, noe som betyr at de ikke trenger å integrere individuelt med lokale banker. Trustly har også åpnet et nytt kontor i Köln, med mål om å etablere seg som den ledende leverandøren av direkte bankbetalinger i Tyskland.
Oscar Berglund, adm. dir. hos Trustly, sier: «I en tid der vi raskt utvider samarbeidet med partnere og selskaper i Tyskland er vi svært tilfreds med å ha oppfylt de strenge kravene som det respekterte og uavhengige instituttet TÜV stiller. Sertifiseringen gjenspeiler hvor høyt vi prioriterer datasikkerhet og personvern
«Når det gjelder de tyske ekspansjonsplanene, sier Berglund også: «Trustly er på riktig kurs for å vokse kraftig i 2018, og den videre ekspansjonen i Europa, og da spesielt i Tyskland, ligger øverst på agendaen.»
Trustly styrker posisjonen i TysklandEn stor undersøkelse, «The State of Online Banking», som ble gjennomført av Trustly i samarbeid med undersøkelsesselskapet NEPA i 2017, viser at tilliten til bankene er stor. Ifølge undersøkelsen mener 71 % av de spurte i Tyskland at bankene leverer en sikker nettbanktjeneste, og 70 % oppgir at de har brukt nettbanktjenester det siste året. Av de tyske respondentene svarte 44 % at de ville ha brukt Trustlys betalingsmetode hvis den kom opp som et alternativ i nettbutikken.
«Det er tydelig at sikkerhet og tillit er av største viktighet når forhandlere og forbrukere velger betalingsmetode», sier Berglund. «Fordi undersøkelsen viser at europeere har stor tillit til banken, er det svært sannsynlig at man også har stor tillit til direkte bankbetalinger. Trustly ligger i forkant av den teknologiske utviklingen, og hvis man kombinerer den høye tilliten med komforten og hurtigheten man får med direkte bankbetalinger, gir det Trustly en sterk posisjon.»
Trustly mot videre vekst i EuropaTrustly ble grunnlagt i 2008, og i fjor håndterte man transaksjoner til en verdi av mer enn 100 milliarder kroner. Man har også fått en rekke nye kunder. De nye samarbeidspartnerne inkluderer flyselskapet airBaltic, den nordiske nettbutikken Boozt, nettbankene Avanza og Nordnet, Flywire, en leverandør av internasjonale inn- og utbetalinger samt UATP, en bestillingsplattform for flyselskaper. De siste er eksempler på hvordan Trustly har gått inn på et nytt forretningsområde, e-handel for reiser. Samarbeidet med Trustly gir reisende mulighet til å betale flybillettene via sine bankkonti.

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 180 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 3300 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com