For andre år på rad: Financial Times rangerer Trustly som et av Europas raskest voksende selskaper

18 Apr - 2018

Stockholm, 13. april 2018: Financial Times har for andre år på rad rangert det svenske betalingsselskapet Trustly som et av Europas raskest voksende selskaper på sin årlige liste FT 1000. Trustly ligger i den øvre firedelen, som nummer 245 totalt, og er dermed det 11. raskest voksende FinTech-selskapet. Hvis man utelukkende ser på Sverige, havner Trustly på fjerdeplass.

Utvelgelsen til FT 1000 bygger på selskapenes omsetningsvekst, antall ansatte og fortjeneste før skatt i årene mellom 2013 og 2016. Den fullstendige rapporten «FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies» publiseres 30. april.

«Det er en ære å bli anerkjent som et av Europas raskest voksende selskaper, og veksten vi har opplevd, er en konsekvens av tiltrekningskraften i Trustlys tilbud. Vi ser at interessen for konto-til-konto-betalinger øker i takt med at teknologien for autentisering blir enklere og sikrere. Trustly har best bankdekning på europamarkedet, noe som gjør at e-handlere ved hjelp av Trustlys direktebankbetalinger kan nå 400 millioner konsumenter, og mange av dem foretrekker å betale direkte fra bankkontoen», sier Oscar Berglund, adm. dir. hos Trustly.

Fintech selskaper representert på FT 1000-listen:

SE-rangering

Fintech-rangering FT 1000-rangering Selskap Land
1 11 Smarkets Storbritannia
2 36 ID Finance Spania
3 43 GoCardless Storbritannia
4 63 Kantox Storbritannia
5 71 Wealth Dynamics Storbritannia
6 91 Localbitcoins Finland
7 130 Kreditech Holding SSL Tyskland
8 151 Lemon Way Frankrike
9 168 Fonix Storbritannia
10 183 iZettle Sverige
11 245 Trustly Sverige
12 275 New Wave Capital Storbritannia
13 278 Zopa Storbritannia
14 287 Movetia Digital Spania
15 291 Younited Credit Frankrike

Milepæler nådd av Trustly i 2017

• Passerte totalt 10 milliarder euro i betalinger siden oppstarten i 2008
  • Behandlet transaksjoner til en verdi av 3,2 milliarder euro i 2016, noe som tilsvarer en vekst på 122 % for året
  • Støtter betalinger til og fra flere enn 3 000 banker i 29 europeiske land
  • Åpnet et kontor i Köln
  • Sertifisert av det internasjonalt akkrediterte sertifiseringsorganet TÜV for høy standard på lovpålagt databeskyttelse og IT-sikkerhet

Trustly Group AB er et svensk fintech selskap, etablert i 2008, som tilbyr rask, enkel og trygg online betaling direkte fra bankkonto. Selskapets B2B-betalinsløsninger tiltrekker globale forhandlere i fire hovedsegmenter: e-handel, finanstjenester, gaming og reise. FinTechCity London spår at selskapet blir av de europeiske selskapene som vil revolusjonere sektoren for finansielle tjenester. I 2015 og 2016 ble Trustly utpekt som et Gazelle Company av avisen Dagens Industri.

Trustly har 150 ansatte, tilbyr tjenester i 29 land og knytter sammen over 170 banker i Europa. Trustly er en svensk betalingsinstitusjon under tilsyn av det svenske finanstilsynet og med konsesjon til å tilby betalingstjenester i EU/EØS-området. Les mer på www.trustly.com