Trustly inngår samarbeid med Mintos, den største europeiske markedsplassen for lån

04 Oct - 2018

STOCKHOLM, 4. oktober 2018 – Trustly, det europeiske betalingsselskapet, har slått seg sammen med Mintos, en global online-markedsplass for lån som gir privatinvestorer mulighet til å investere i lån over hele verden.

Ved å implementere Trustlys direkte elektroniske bankbetalinger, vil Mintos kunne tilby investorer å overføre midler på en enkel måte – i sanntid – til og fra bankkontoer i 29 europeiske land. Samarbeidet vil gjøre det enklere for investorer å investere i kreditter via Mintos’ markedsplass.

Mintos har hatt en raskt voksende kundebase, og antallet investorer som bruker plattformen, ventes å nå 100 000 innen utgangen av året. Med Trustlys metode for direkte elektroniske bankoverføringer vil investorer som bruker Mintos plattform, kunne overføre penger i sanntid. I løpet av testperioden i de baltiske landene, valgte 80 % av nyregistrerte investorer å overføre midlene med Trustly på grunn av hastigheten og enkelheten.

Martins Sulte, adm. dir. og medgrunnlegger hos Mintos, sier: “Vårt samarbeid med Trustly faller seg helt naturlig, og vi vil nå satse på å åpne opp for en effektiv kapitalbevegelse over landegrensene. For å kunne tilby raske og sikre overføringer, er det viktig å tilfredsstille investorenes behov for en sømløs, rask og enkel brukeropplevelse. Vi er svært glade for å kunne utvide tilbudet med både en etterspurt betalingsmetode og den unike europeiske dekningen som Trustly gir.”

Johan Nord, CCO hos Trustly, sier: “Det er en glede å kunne samarbeide med Mintos, som vil gjøre bankbetalingsmetoden tilgjengelig for sin økende investorbase. Vi har en felles interesse i å gjøre elektroniske betalinger så praktiske og effektive som mulig for lokale og internasjonale investorer. Dette samarbeidet er et godt eksempel på hvordan to finansteknologiselskaper kan slå seg sammen for å skape verdi for investorer ved å strømlinjeforme transaksjonsprosessen og samtidig tilby det høyeste nivået av transaksjonssikkerhet.”

Trustly Group AB ble grunnlagt i 2008 og er et svensk FinTech-selskap som leverer raske, enkle og sikre online-betalinger. Selskapet tilbyr betaling på tvers av grenser til og fra forbrukeres bankkonti i over 3000 banker i 29 europeiske markeder og forbinder virksomheter og forbrukere innen e-handel, reise, spill og finansielle tjenester. I 2018 rangerte Financial Times Trustly som et av de raskest voksende selskapene i Europa på FT1000-listen, og i 2017 anerkjente London Stock Exchange Trustly som et av Europas mest inspirerende og hurtigvoksende selskaper.

Trustly har 230 ansatte og hovedkontor i Stockholm, Sverige, med regionkontorer i Spania, Malta, Tyskland og Storbritannia. Trustly er en lisensiert betalingsinstitusjon under tilsyn av Swedish Financial Supervisory Authority. Les mer på www.trustly.com

Hvis du ønsker mer informasjon, kontakte:
Kommunikasjonssjef hos Trustly
E-post: kristin.andersson@trustly.com

Om Mintos
Mintos ble grunnlagt i 2014 og er en global elektronisk markedsplass for lån som gir privatinvestorer en enkel og transparent måte å investere i lån utstedet av en rekke ulike utlånsselskaper over hele verden. Mintos’ oppgave er å forenkle fri og effektiv kapitalbevegelse over hele verden ved hjelp av teknologi. Siden lanseringen i 2015 har Mintos hatt en eksponentiell vekst og har blitt verdens største markedsplass av sitt slag. Per i dag har 76 000 investorer sluttet seg til markedsplassen, et tall som forventes å øke til 100 000 innen utgangen av året. Mintos vant prisen AltFi People's Choice i 2016 og 2017, kom på andreplass i kåringen av årets AltFi European Alternative Finance Platform i 2016 og vant den spanske FinTech Awards Most Influential Fintech i 2018.

Mintos ha 60 medarbeidere og har hovedkontor i Riga, Latvia, med representasjonskontorer i Warsawa og Mexico City. Selskapet har som mål å nå 80–100 medarbeidere innen utgangen av året, samt å utvide virksomheten i Latin-Amerika, Afrika og Sørøst-Asia.

Hvis du ønsker mer informasjon, kontakte:
Dagnija Lejina
Lejiņa & Šleiers Reputation Management Agency