Trustly är ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag, enligt Deloittes ranking Sweden Technology Fast 50

14 Nov - 2013

Trustly, som utvecklar bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter, kom på 10:e plats i rankingen av Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag enligt Deloittes, Sweden Technology Fast 50. Trustly har haft en tillväxt på 1660 % för perioden 2008-2012.

"Vi är mycket stolta över att få ett erkännande för det arbete vi gör då vi dagligen levererar enkla, säkra och kostnadseffektiva betaltjänster till tusentals kunder. Efterfrågan på nya innovativa betaltjänster är fortsatt mycket hög i Europa och ökar för varje dag, framförallt för mobila enheter", säger Carl-Henrik Somp, COO på Trustly.

Trustly har både 2011 och 2012 rankats på Deloittes, Rising Star-lista för företag med kort verksamhetstid, snabb tillväxt och potential att bli morgondagens Fast 50.

Deloittes Sweden Technology Fast 50, 2013 offentliggjordes den 12:e november i Stockholm.

"Vi ser mycket ljust på framtiden - online och mobile payments - är otroligt hett just nu, vi har goda förutsättningar att öka tillväxttakten ytterligare. Vi fortsätter vår expansion i Norden och i Spanien och kommer inom kort att erbjuda våra betaltjänster på ytterligare marknader", säger Carl-Henrik Somp, COO på Trustly.

Om Deloitte Technology Fast 50

Technology Fast 50 är en årlig utmärkelse för snabbt växande teknologiföretag som i år genomförs för elfte gången i Sverige. Utmärkelsen skapades 1995 av Deloitte i San José, mitt i hjärtat av Silicon Valley i Kalifornien. Sedan dess har kännedomen om utmärkelsen fortsatt att spridas och har även blivit ett kännetecken för snabbt växande och framgångsrika teknologiföretag. De större länderna som USA arrangerar ett flertal regionala Fast 50-program. Inom Europa, Asien och Australien genomförs Fast 50-rankingar i över 20 länder/regioner. Sweden Technology Fast 50 är både en objektiv ranking av de 50 snabbast växande teknologiföretagen i Sverige och en årlig utmärkelse till dessa företag.

Trustly Group AB utvecklar bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter och har en vision om en värld där onlinebetalningar är säkra, enkla och kostnadseffektiva. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre olika segment: Köp & Sälj, E-handel och online-spel. Trustly blev både 2011 och 2012 av Deloitte utsett till ett av Sveriges tre snabbast växande teknikbolag i rankingen Technology Fast 50 Rising Stars. Trustly har cirka 40 anställda och har sitt huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen.

Läs mer på trustly.com