Betaltjänstbolaget Trustly har passerat 13 miljarder i förmedlade betalningar

13 Dec - 2013

Betaltjänstbolaget Trustly har passerat 13 miljarder i förmedlade betalningar

Idag kan Trustly stolt meddela att bolaget passerat den lyckosamma summan 13 miljarder SEK i förmedlade betalningar. Transaktionerna har ägt rum via tre online-segment, e-handel, online-spel och begagnathandel så som på Blocket.

– Efterfrågan på säkra och enkla betaltjänster med bank bara fortsätter att öka. Oavsett om det är mellan privatpersoner på Blocket, online eller i mobilen så vill folk betala med sin internetbank. Speciellt enkla mobilbetalningar med bank ökar i ett rasande tempo. Vi har växlat upp rekryteringstakten ordentligt och utökar kontorsytan till årsskiftet vilket är otroligt kul, säger Carl Henrik Somp, COO på Trustly.

För mer information, vänligen kontakta Carl Henrik Somp, COO på Trustly, 070-774 26 51 alt. carlhenrik.somp@trustly.com

Om Trustly Group

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: begagnathandel, e-handel och online-spel. 2013 blev Trustly rankat som ett av Sveriges tio snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Trustly har cirka 40 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen.

Läs mer på trustly.com