Groupon lägger till direktbetalning med bank från svenska Trustly som betalmetod

08 Jan - 2014

Det amerikanska börsnoterade E-handelsföretaget Groupon implementerar Trustlys lösning för direktbetalning med bank. Groupon är en av världens största aktörer inom E-handel, och hjälper företag i 48 länder att distribuera erbjudanden till konsumenter.

Carl-Henrik Somp är COO på Trustly:

- Detta är en viktig milstople för oss och vår största kund hittills inom E-handelssegmentet. Vi är oerhört glada att Groupon visat oss förtroendet att sköta deras betalningar.

Groupon har implementerat Trustlys lösning online i Sverige och Spanien i en första fas.

Therese Maurin är marknadschef på Groupon i Sverige:

- Med Trustly kan vi direkt erbjuda bekväm och säker betalning för alla Internetbank-kunder hos sju svenska banker – Swedbank, Nordea, Handelsbanken, SEB, Danske Bank, Skandiabanken och Länsförsäkringar Bank. Direktbetalning med bank är både säkert och smidigt för konsumenten och vi förväntar oss en allt starkare tillströmning av kunder som väljer denna betalningsform både online och senare i appen på mobila enheter.

Trustly erbjuder också säkra betalningar inom Köp & Sälj och online-spel, där man i dagsläget redan samarbetar med världsledande varumärken som Blocket respektive Betsson.

För frågor, kontakta Carl-Henrik Somp på 0707742651 eller carlhenrik.somp@trustly.com

Om Trustly Group

Trustly Group (trustly.com) utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: begagnathandel, e-handel och online-spel. 2013 blev Trustly rankat som ett av Sveriges tio snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Trustly har cirka 40 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen.

Om Groupon

Groupon (www.groupon.se) (NASDAQ: GRPN) är en global ledare inom eCommerce och den plats du börjar söka för att köpa upplevelser var du vill, när du vill. Med Groupons storlek och globala relationer, erbjuds en marknadsplats via mobil och webb med oslagbara deals världen över. Konsumenter kan upptäcka nya upplevelser i sin stad genom Groupon Local, njuta av resor med Groupon Getaways och hitta ett brett urval av elektronik, mode, inredning och mer med Groupon Shopping.

Groupon förnyar det traditionella sättet som småföretagare marknadsför sig på. Genom en rad nya uppsättningar av tjänster och verktyg vid sidan om dealkampanjen, erbjuder Groupon en heltäckande lösning för företag med målsättning att fylla ledig kapacitet, öka kundbasen och effektivisera verksamheten.