Trustly uppmärksammas för innovation inom säkra betalningar

25 Feb - 2014

Trustly uppmärksammas för innovation inom säkra betalningar

Det svenskgrundade betalningsföretaget Trustly vinner den spanska utmärkelsen ”CIT Golden Card” för innovativa betalningsmetoder. Priset delas ut av organisationen Payments CIT. 2014 delas priset ut för elfte gången.

- Vi är mycket stolta över att ha fått denna utmärkelse, säger Carl-Henrik Somp, talesperson på Trustly.

- Den spanska finans- och betalningsbranschen uppskattar det faktum att Trustly utvecklat ett helt nytt betalningssätt för nätbetalningar samt att vi tagit en väldig stark position med hundratals kunder inom e-handel på mindre än två år. Det är roligt att så påtagligt ha bidragit till e-handelns snabba utveckling i Spanien.

CIT Golden Card är ett av de mest prestigefulla prisen inom det spanska finans- och betalningsområdet. Spanska e-handelsbolag har haft svårt att hitta säkra betalningssätt som är lätta att använda.

- Det goda mottagandet av både e-handelsbolag och deras användare visar att Trustly hjälper till att förändra branschen. Sedan PayPal år 2005 har inget annat betalningsföretag etablerat sig lika snabbt på den spanska marknaden som Trustly, tillägger Somp.

För frågor, kontakta Carl-Henrik Somp på +46-70-7742651 eller carlhenrik.somp@trustly.com

Om Trustly Group

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva betalningstjänster för internet och mobila enheter. 2013 blev Trustly rankat som ett av Sveriges tio snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Trustly har 45 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Läs mer på trustly.com

Om Payments CIT

Payments CIT ingår i Finance Forum Series och är en konferens som samlar experter från finansbranschen, från världens alla hörn. 2014 arrangerade The Institute for International Research (IIR) evenemanget för sjuttonde gången och temat var användandet av nya betalningstekniker som mobila och digitala betalningar, mobilbanker och mobila plånböcker.

Om CIT Golden Card

Priset CIT Golden Card delas ut i samband med Payments CIT för att utmärka och premiera innovativa lösningar inom finans- och betalningsbranschen.

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: begagnathandel, e-handel och online-spel. 2013 blev Trustly rankat som ett av Sveriges tio snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Trustly har cirka 40 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen.

Läs mer på trustly.com