Trustly är finalist i 2014 Red Herring Top 100 Europe Award

31 Mar - 2014

Trustly är finalist i 2014 Red Herring Top 100 Europe Award

Trustly Group AB meddelade idag att bolaget har valts ut som finalist i Red Herring Top 100 Europe Award, en prestigefylld lista som hedrar årets mest lovande privata europeiska teknikföretag.

"2014 var ett givande år, bortom alla förväntningar ", säger Alex Vieux, utgivare och VD för Red Herring. "Den globala ekonomiska situationen har stabiliserat sig och det finns många bra företag som producerar innovativa och fantastiska produkter. Det var mycket svårt att välja ut de 100 finalisterna. Trustly är ett lovande företag med stor potential och förtjänar därför att vara en av dessa. Nu står vi inför den svåra uppgiften att utse vinnarna i Red Herring Top 100 Europe. Vi vet att 2014 års kandidater kommer att växa till fantastiska företag som säkert kommer att få ett stort genomslag. "

"Vi mycket stolta över att bli erkända i en så pass konkurrensstinn kontext som Red Herring Top 100 Europe. Detta är ytterligare ett erkännande av våra betalningsprodukter för mobila och online betalningar, och vi ser att efterfrågan på dessa är större än någonsin tidigare. ." säger Carl-Henrik Somp, COO på Trustly.

Om Trustly Group

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: begagnathandel, e-handel och online-spel. 2013 blev Trustly rankat som ett av Sveriges tio snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Trustly har cirka 40 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Läs mer på trustly.com

Om Red Herring Top 100

Red Herring redaktionen valt ut de mest innovativa företagen från ett urval av hundratals kandidater från hela Europa. De nominerade företagen utvärderades utifrån 20 främst kvantitativa och kvalitativa kriterier innehållande omvälvande effekt, marknadspåverkan, proof of concept, finansiella resultat, teknisk innovation, socialt värde, kvaliteten på företagsledningen, genomförande av strategi och genomslag i sina respektive branscher.

Den unika bedömningen av företagens potential kompletteras med en översyn av dess faktiska meriter, vilket gör att Red Herring kan se förbi marknadens "buzz" och göra listan ett värdefullt instrument för att upptäcka och förespråka de största affärsmöjligheterna i Europa.

Om du har några frågor angående detta pressmeddelande kontakta gärna Carl-Henrik Somp på: +46707742651 eller carlhenrik.somp@trustly.com

Läs mer på trustly.com