Trustly bland de 50 främsta europeiska företagen inom Fintech

13 Feb - 2015

Trustly bland de 50 främsta europeiska företagen inom Fintech

STOCKHOLM - Trustly har utnämnts av Fintech City i London som ett av 50 europeiska företag som ses som game-changers inom branschen för finansiella tjänster.

50 varumärken på Fintech50-listan valdes ut av totalt 750 företag av en panel bestående av experter på företag som Google, Microsoft, Fiserv, American Express och en rad ledande riskkapitalbolag som är aktiva i sektorn. De fyra huvudkategorierna man studerade för att göra det slutgiltiga urvalet var: ”Banking & Financial, Big Data & Analytics, Payments and Platforms.”

Under ceremonin, som hölls i skyskrapan “The Cheesegrater” i Londons finansdistrikt, blev Trustly utvalt i kategorin Payments på grund av sina innovativa lösningar för säkra och enkla bankbetalningar mellan privatpersoner och mellan privatpersoner och företag. Lösningarna fungerar på alla typer av mobila plattformar och samtidigt på multipla marknader vilket göra att Trustlys lösning passar bra för internationell e-handel.

Grundarna av FinTech50, Julie Lake och Nicky Cotter säger:

”- I år såg vi fler potentiella ‘game-changers’ än vad vi någonsin har gjort tidigare. Vi ser också födseln av miljardbolag i dollarklassen inom Fintech och det är dessa två karaktärsdrag som särskiljer detta års Fintech50-lista från tidigare år. Sammanfattat så är det en saga om ny och fyndig teknik men också om mogenhet och skalbarhet ur ett globalt perspektiv.”

Stefan Backlund, Marknads- och kommunikationschef på Trustly säger:

- Att bli utvald som ett av de företag som kommer att förändra betalningar nu och i framtiden är ett fantastiskt erkännande av vår affärsidé och teknik. Det visar att branschen tror på vår förmåga att utmana med vår vision om att bankkontot är hjärtat i alla finansiella transaktioner och att Trustly gör det användarvänligt och säkert att använda bankkontot för handel på mobila enheter.

Om Trustly Group

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: begagnathandel, e-handel och online-spel. 2014 blev Trustly rankat som ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Trustly har 65 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Läs mer på www.trustly.com

För frågor och information om Trustly, vänligen kontakta:

Stefan Backlund
Marknads- och kommunikationschef