Trustly - ett av Sveriges 33 Hetaste Unga Teknikföretag 2015

14 Apr - 2015

Trustly - ett av Sveriges 33 Hetaste Unga Teknikföretag 2015

Av drygt 280 nominerade företag har Trustly utnämnts till ett av Sveriges 33 Hetaste Unga Teknikföretag 2015 av tidningarna Ny Teknik och Affärsvärlden.

33-listan är tidningarna Ny Teknik och Affärsvärldens årliga lista över landets hetaste unga teknikbolag. Den kompletta listan av årets vinnare presenterades på Münchenbryggeriet i Stockholm under en galakväll tisdagen den 14 april där samtliga företag fanns på plats för att berätta om sina innovationer.

För att få komma med på listan “Sveriges 33 hetaste unga teknikföretag” krävs det att företaget är baserat på en innovation, är max sju år och inte är noterat på någon form av handelsplats. Listan sammanställs gemensamt av redaktionerna på tidningarna Ny Teknik och Affärsvärlden.

"Juryn har sökt efter företag som har stor internationell potential och förutsättning att vilja förändra sin bransch” säger Susanna Baltscheffsky, chefsredaktör på Ny Teknik.

”33-listan är ett viktig erkännande för Trustly då beslutet om nomineringen är fattat av teknik- och finanstunga redaktioner som juryn består av. Det är precis i tvärsnittet av teknik och finans som utgör kärnan i Trustlys unika produkt och som gör att vi växer så stort i Europa. Vi är jätteglada att fira med de andra 32 stjärnbolagen här ikväll.” säger Stefan Backlund, Head of Marketing på Trustly.

Om Trustly Group

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: begagnathandel, e-handel och online-spel. 2014 blev Trustly rankat som ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag på Deloittes Sweden Technology Fast 50-lista. Är 2015 utsett av Fintech City London till ett av de 50 europeiska företag som förutspås förändra framtiden för finansiella tjänster . Trustly har 70 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Läs mer på www.trustly.com

För frågor och information om Trustly, vänligen kontakta:

Stefan Backlund
Marknads- och kommunikationschef