Ny styrelse i Trustly - Andreas Bernström ordförande

12 May - 2015

Ny styrelse i Trustly - Andreas Bernström ordförande

Andreas Bernström är grundare och VD för Sinch, en molnbaserad kommunikations-plattform för utvecklare. Tidigare har han varit VD för Rebtel, världens andra största mobila VoIP-företag, och innan dess som COO på TradeDoubler och på Goldman Sachs. Andreas verkar även som rådgivare åt riskkapitalbolaget EQT Partners.

Trustly har även glädjen att presentera två ytterligare styrelsemedlemmar, Johan Dahlfors och Magnus Gottås

Carl Wilsson, grundare och VD på Trustly säger:

“Det är med glädje jag välkomnar Andreas till vår bolagsstyrelse. Hans unika digitala bakgrund, ledarskapsförmåga samt erfarenhet gällande rådgivning av tillväxtbolag gör honom till en viktig tillgång för Trustly i det skede som vi befinner oss i idag. Hans breda och komplementära erfarenhet inom fältet gör honom idealisk för rollen som ordförande för Trustlys styrelse nu när vi fortsätter att expandera i Europa. Jag har även glädjen att välkomna Johan Dahlfors och Magnus Gottås från Bridgepoint till vår styrelse. Vi är glada för möjligheten att få tillgång deras marknadserfarenhet, bransch kunskap och nätverk.

Andreas Bernström säger:

“Det är en ära att tillträda som ordförande i Trustlys styrelse. Trustly är en europeisk ledare inom sin bransch, en svensk framgångssaga med stora ambitioner för tillväxt och med en lovande pipeline. Jag är glad att få vara en del av ett företag som utmanar både gällande det tekniska som i skalbarhet och som har en så kommersiellt väletablerad affärsmodell. Trustly har nyligen passerat en miljon transaktioner per månad. Jag ser fram emot att arbeta med styrelsen och ledningsgruppen i nästa kapitel av Trustly utveckling."

Trustly Group utvecklar säkra, enkla och kostnadseffektiva bankbetalningstjänster på internet och i mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala kunder inom tre segment: marknadsplatser, e-handel och onlinespel. Är 2015 utsett av Fintech City London till ett av de 50 europeiska företag som förutspås förändra framtiden för finansiella tjänster . Är 2015 utsett till ett av Sveriges hetaste teknikbolag av tidningarna Affärsvärlden och Ny Teknik. Trustly har 70 anställda och huvudkontor i Stockholm. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen. Läs mer på www.trustly.com