Trustly expanderar till 21 nya europeiska marknader

13 Oct - 2015

Trustly expanderar till 21 nya europeiska marknader

Det svenska företaget Trustly som erbjuder lösningar för europeiska bankbetalningar expanderar nu till 21 nya europeiska marknader. Tack vare att företaget därmed finns på 29 olika länder får nätbutiker som använder Trustly den bästa täckningen för bankbetalningar i europa. Med hjälp av Trustly kan nu europeiska konsumenter handla på nätet och från andra länder direkt från sina bankkonton.

Efter att framgångsrikt ha behandlat nätbutikers transaktioner i 21 nya europeiska länder i 2015 utökar nu Trustly sin kapacitet i dessa marknader för att möta efterfrågan. Företagets geografiska täckning sträcker sig nu över följande länder:

Trustly täcker följande länder i oktober 2015

Österrike Tyskland Norge
Belgien Grekland Polen
Bulgarien Ungern Portugal
Kroatien Irland Rumänien
Tjeckien Italien Slovakien
Cypern Lettland Slovenien
Danmark Litauen Spanien
Estland Luxemburg Sverige
Finland Malta Storbritannien
Frankrike Nederländerna

Globala nätbutiker efterfrågar innovativa betalningslösningar som uppfyller tillväxtmål och kundernas krav. Med hjälp av Trustly kan dessa nätbutiker dra nytta av en gemensam teknisk plattform som spänner över samtliga marknader och banker.

Carl Wilsson som är VD och delgrundare säger: “ända sedan starten har vårt mål varit att erbjuda kunderna en enhetlig betalningslösning direkt från sina bankkonton i hela Europa. Trustlys vision är att göra bankkontot enkelt, säkert och relevant i konsumenternas dagliga digitala liv oavsett enhet. Med vår beprövade produkt och teknologi ser vi fram emot att lösa nätbutikernas och kundernas betalningsbehov. Vi är väl rustade att uppnå en ledande ställning inom europeisk e-handel.”

Trustly Group AB grundades år 2008 och är ett europeiskt FinTech-företag som tillhandahåller snabba, enkla och säkra betalningslösningar. Företaget spåddes bli ett av de europeiska företag att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. År 2014 rankades Trustly bland Sveriges snabbast växande teknikföretag på Deloitte Technology Fast 50-listan. Trustly har 85 anställda, finns i 29 länder och länkar samman 96 banker i hela kontintenten. Trustly har licens som betalningsleverantör av Finansinpektionen.

Läs mer på www.trustly.com