Trustly hjälper Nordnet Bank att aktivera nya kunder direkt genom realtidinsättningar

02 Aug - 2016

STOCKHOLM, Sverige, den 2 augusti 2016 — Det svenska FinTech-bolaget Trustly inleder ett samarbete med Nordnet Bank, som är noterade på NASDAQ OMX och har 532 000 kunder i Norden. Trustlys unika plattform för realtidsöverföringar gör det möjligt för Nordnet att aktivera nya kunder omedelbart. Bara sekunder efter det att ett Nordnet-konto har registrerats kan man genomföra sin första investering eller påbörja sitt sparande.

“Vi är oerhört glada över vårt nya samarbete med Nordnet, en pionjär inom finansiella tjänster som sätter kundens behov främst,” säger Carl Wilsson, VD för Trustly. “Vår plattform för direktöverföringar täcker hela Europa, har ett enkelt gränssnitt, fungerar dygnet runt 365 dagar om året. Tack vare detta kan nu Nordnets nya kunder genomföra sina affärer direkt efter registrering. Detta bevisar värdet av Trustlys produkter och kraften i vårt erbjudande till internetbaserade finansbolag som på allvar vill erbjuda sina kunder bästa möjliga upplevelse,” tillägger han.

Inledningsvis lanseras tjänsten i Sverige, där den kommer att finnas tillgänglig för nya kunder som registrerar ett Nordnet-konto. Trustly påskyndar aktiveringen av nya kunder genom att minska tiden för att föra över pengar till ett Nordnet-konto från timmar, eller till och med dagar, till några sekunder. Kunden kan därmed börja investera och spara utan dröjsmål.

“Vår ambition är att ge våra kunder kontroll över deras sparande och vi är väl medvetna om att enkelhet och snabbhet är två nyckelfaktorer. Det är för att öka kundnöjdheten som vi har valt att använda Trustlys FinTech-lösningar. Tack vare vårt samarbete kan våra kunder börja använda vår marknadsledande investerings- och sparplattform inom loppet av några sekunder,” säger Eva Trouin, Managing Director för Nordnet i Sverige. “Vi arbetar med Trustly för att ta fram flera tilläggstjänster som verkligen kommer att förändra kundupplevelsen,” tilläger hon.

Trustly Group utvecklar snabba, enkla och säkra betaltjänster, direkt från bankkontot, på internet och för mobila enheter. Trustlys lösningar attraherar globala företagskunder inom finansiella tjänster, e-handel, resor och online-spel.

Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har över 130 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 100 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES.

Läs mer på trustly.com.