Trustlys årstakt för betalningar nu 34 miljarder kronor (EUR 3.5 miljarder)

19 Oct - 2016

Trustlys årstakt för betalningar nu 34 miljarder kronor (EUR 3.5 miljarder)

Sedan starten 2008 har Trustly hanterat betalningar för totalt 50 miljarder kronor (EUR 5.6 miljarder ).

Stockholm, 19 oktober 2016: Det svenska FinTech företaget Trustlys årstakt för betalningar uppgår nu till 34 miljarder kronor. Sedan starten 2008 har företaget hanterat betalningar för 50 miljarder kronor (EUR 5.6 miljarder), vilket reflekterar hur snabbt europeiska konsumenter tar till sig Trustlys betalningsmetod.

Det senaste året har Trustly expanderat sin verksamhet till att omfatta 29 länder i Europa och har inlett samarbeten med ett brett spektrum av nya kunder, bland annat de digitala bankerna Avanza och Nordnet i Sverige.

• Den ökade transaktionsvolymen visar på bredden hos Trustlys betalningstjänster för e-handel och konsumenter. Genom att integrera Trustly som ett betalningsalternativ i kassan, får företag online tillgång till europamarknaden och 400 miljoner konsumenter - detta med ett avtal, en integration och en enda förbindelse till alla banker och marknader, säger Oscar Berglund, vd för Trustly

Milstolpar 2016:

• Årstakten för betalningar är 34 miljarder kronor
  • Sedan starten hanterat betalningar för 50 miljarder kronor
  • Stödjer betalningar till och från 400 miljoner konsumenter på 29 marknader
  • Fortsatt expansion av samarbetet med PayPal i östra Europa
  • De digitala bankerna Avanza och Nordnet blir nya partners i Sverige
  • Öppnar kontor med 6 nya medarbetare i London, Storbritannien
  • Anställt 45 nya medarbetare under 2016, totalt 130 anställda

Bland Trustlys partners finns företag som Adyen, Avanza, Nordnet, PayPal, Transferwise och Worldpay. Trustly är verksamma inom fyra segment; e-handel, finansiella tjänster, spel och resor.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har 130 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 170 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES.

Läs mer på www.trustly.com.