Trustly tillsätter Ulrica Falkenberg för att dubbla personalstyrkan

22 Nov - 2016

Trustly tillsätter Ulrica Falkenberg för att dubbla personalstyrkan

STOCKHOLM, 22 November 2106 - Stockholmsbaserade FinTech företaget Trustly anställer Ulrica Falkenberg som Head of People Operations. Falkenberg ingår i ledningsgruppen och ska driva arbetet med att dubbla personalstyrkan under nästa år.

Ulrica Falkenberg startade karriären på det internationella modehuset MaxMara med ansvar för internationell försäljning.

– Jag insåg att även om jag arbetade med försäljning, så handlar allt i slutänden om människorna som ska utföra den. Sedan dess har jag ägnat större delen av mitt yrkesliv åt att lära mig om hur man förbättrar verksamheter och får företag att utmärka sig och lyfta, säger Falkenberg som närmast kommer från en roll som vice vd på ett av Sveriges största vinföretag, Oenoforos.

Innan dess arbetade hon under 10 år inom konsult inom Alumni Group och Harvey Nash med organisationsförändringar, ledarskapsutveckling och headhunting.

I sin nya roll kommer Falkenberg att ansvara för att det snabbt växande Trustly bygger en sund organisation med hög professionalism. Tillsammans med resten av ledningsgruppen ska hon säkerställa att kultur och arbetsmiljö är den bästa tänkbara för att Trustlys talanger ska kunna växa och utvecklas.

För att lyckas med kombinationen att växa snabbt med rätt kompetens siktar Trustly på att rekrytera talanger från hela världen. För närvarande består företaget av människor från fler än 25 länder, något som Falkenberg mer ser som en kulturell tillgång än en utmaning.

– Det är berikande att arbeta på ett företag med så stor mångfald, där allas olika bakgrund ger en mängd olika angreppssätt och lösningar. Vi tror att det är i gränslandet där olika kunskap möts som vi hittar nästa innovativa idé, fortsätter Falkenberg.

Under tiden som Trustly växer i Europa vill Ulrica Falkenberg utveckla en företagskultur som känns igen oavsett kontor, samtidigt ska man ta hänsyn till lokala skillnader.

– Vi vill inte utveckla en svensk kultur på londonkontoret, utan snarare integrera den brittiska kulturen i Trustlys, tillägger Falkenberg.

– Trustly växer väldigt snabbt och vi vill säkerställa att vi fortsätter att attrahera de bästa talangerna, och att de stannar kvar. Jag är väldigt glad över att välkomna Ulrica som kommer hjälpa oss att växa på ett sunt sätt, säger Trustlys nyligen tillsatta vd Oscar Berglund.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har 130 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 170 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.