Trustlys och Avanzas samarbete: Nu gör kunderna direktinsättningar för över 900 miljoner kronor i månaden

19 Dec - 2016

STOCKHOLM, 19 december 2016 – Den 16 december 2015 inleddes ett samarbete mellan FinTech företaget Trustly och Avanza för att kunna erbjuda kunder direktinsättningar från både mobila plattformar och datorer. Ett knappt år senare kan frukterna från samarbetet skördas. Mer än 100 000 av Avanzas kunder har redan använt Trustly för att göra direktinsättningar, och på per månad överförs över 900 miljoner kronor via Trustly. Avanza har genom samarbetet aktiverat 7% fler kunder vilket motsvarar ett nettoinflöde på 750 miljoner kronor (EUR 76.7m) per år.

Trustly gör det möjligt för kunden att sätta in pengar utan att flytta sig från Avanzas plattform, vilket ger en sömlös upplevelse och smidig process för att kunderna ska kunna bli aktiva direkt. Tiden för att göra en insättning har minskat från drygt 4 timmar till endast 10 sekunder och antalet nya aktiva kunder har ökat kraftigt. Antalet nya kunder som sätter in pengar dag 1 har nästan tredubblats.

– Vi strävar alltid efter att göra det enklare för våra kunder. Tack vare Trustly kan våra kunder nu komma igång med sitt sparande så snart andan faller på och på bråkdelen av en minut, säger Johan Prom, tillträdande VD på Avanza.

– Vårt mål har alltid varit att göra onlinebetalningar via bankkontot enklare och mer relevanta för dagens konsumenter. Vi är stolta över att hjälpa Avanza att erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen, säger Oscar Berglund, VD på Trustly.

Tjänsten stödjer insättningar till Avanza från Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank och Danske Bank. Inloggning och signeringen stöder alla autentiseringsmetoder för bank, inklusive Mobilt BankID.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 och 2016 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har 150 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 170 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.