Trustly hanterar 30 miljarder kronor i betalningar 2016, en årlig tillväxt på 125 %

01 Mar - 2017

Det svenska FinTech företaget Trustly, är glada att tillkännage hanterad betalningsvolym på 30 miljarder kronor (EUR 3,2 miljarder) under 2016. Trustly har nu uppnått en ackumulerad betalningsvolym på 61 miljarder kronor (EUR 6,5 miljarder) sedan företaget grundades 2008.

Tillväxten på 125 % i betalningar under 2016 kommer efter Trustlys expansion till ytterligare 21 europeiska länder i slutet av 2015. Trustly erbjuder en unik betalningslösning till sina kunder, vilken gör det möjligt för dem att få betalt över hela Europa.

Trustlys betalningslösning har visat sig driva kommersiell framgång för kunderna. Exempelvis har den svenska digitala banken Avanza aktiverat Trustlys inbetalningstjänst i realtid för att göra det möjligt för sina kunder att fylla på sina konton från både mobilen och datorn i slutet av 2015. Tack vare Trustlys tjänst har Avanza sedan dess sett en ökning på 7 % i sin kundaktiveringsgrad.

Oscar Berglund, VD för Trustly, sade "Vi är mycket glada över att vår betalningslösning blir alltmer populär bland konsumenterna i de 29 europeiska länder där vi tillhandahåller tjänster, liksom att den har en påtaglig positiv kommersiell inverkan för våra kunder. Oavsett om du driver en e-butik eller en digital bank kan Trustly hjälpa dig att driva intäkter och förenkla dina betalningar över hela Europa."

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 och 2016 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har 150 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 190 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.