UATP samarbetar med Trustly för att erbjuda flygbolag säkra onlinebetalningar

02 Mar - 2017

UATP samarbetar med Trustly för att erbjuda flygbolag säkra onlinebetalningar

UATP lanserar idag ett samarbete med svenska FinTech-företaget Trustly, som gör det möjligt för flygbolag att enkelt ta emot omedelbara nätbankbetalningar för biljettköp över hela Europa.

Samarbetet mellan UATP och Trustly ger resenärer flexibiliteten att betala flygbiljetter med hjälp av sitt bankkonto, direkt från ett flygbolags bokningsplattform. Denna nya tjänst sänker flygbolagets distributionskostnader, eliminerar risken för bedrägeri och begränsar risken för annullerade debiteringar för flygbolagen vilket i slutändan förenklar flygbolagens direktförsäljningsargument.

"Trustly är mycket glada över att samarbeta med UATP för att erbjuda flygbolagen ett ledande betalningsalternativ för europeiska banker" sade Oscar Berglund, VD på Trustly. "Som svar på kundernas efterfrågan, låter Trustly resenärerna betala direkt från sina bankkonton. Det är enkelt och säkert vilket bidrar till att öka kundkonverteringsgraden och minska bokningsövergivande."

"Detta samarbete kommer att hjälpa de flygbolag som är medlemmar i UATP att få en konkurrensfördel genom att ge resenärerna tillgång till en allmänt föredragen betalningsmetod i Europa", sade Ralph Kaiser, VD och koncernchef på UATP. "Trustly täcker för närvarande 29 länder och är ansluten till mer än 190 banker. Tack vare deras breda räckvidd med banker över hela Europa, kommer flygbolagen i denna region att vara i fokus för samarbetet mellan UATP och Trustly."

Om UATP

UATP är en global betalningslösning som ägs och drivs av världens flygbolag och accepteras av tusentals handlare för flyg-, järnvägs- och resebyråbetalningar. UATP ansluter flygbolagen till alternativa betalningssätt som kan utöka räckvidden och generera ökad försäljning globalt. UATP erbjuder dataverktygen DataStream℠ och DataMine℠ som är enkla att använda samt ger omfattande kontouppgifter till utfärdare och företagsabonnenter för noggrann reseadministration.

Accepterat som betalningssätt för företags affärsresor över hela världen av flygbolag, resebyråer och Amtrak®; utfärdas UATP-konton av: Aeromexico; Air Canada (TSE:AC) Air New Zealand (ANZFF.PK); Air Niugini; American Airlines (NASDAQ: AAL); APG Airlines; Austrian Airlines; China Eastern Airlines (NYSE: CEA); Delta Air Lines (NYSE: DAL); EL AL Israel Airlines; Etihad Airways; Frontier Airlines; GOL Linhas aereas inteligentes S.A. (NYSE: GOL och Bovespa: GOLL4); Hahn Air; Japan Airlines (9201:JP); Malaysia Airlines; Qantas Airways (QUBSF.PK); Shandong Airlines; Transavia Airlines; TUIfly GmbH; Turkish Airlines (ISE:THYAO); United Airlines (NYSE: UAL) och WestJet.

AirPlus International utfärdar det UATP-baserade företagskontot för Lufthansa German Airlines.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 och 2016 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har 150 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 190 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.