Financial Times rankar Trustly och 12 svenska företag bland de snabbast växande i Europa

07 Apr - 2017

Stockholm, 7 april, 2017: Trustly har rankats som nummer 242 på Financial Times lista över de 1000 snabbast växande företagen i Europa, i rapporten ‘FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies’ som publicerades tidigare idag.

Urvalet till FT1000-listan är baserat på företagens omsättningstillväxt, antal anställda och vinst före skatt mellan år 2012 och 2015.

– Vi är stolta över att vara i den övre kvartilen på FT1000-listan, det ger tyngd åt den fina tillväxt som vi har lyckats åstadkomma de senaste åren. Under den här tiden har vi expanderat från 8 till 29 Europeiska marknader, hanterat direktbanksbetalningar till och från miljontals konsumenter och har lyckats skapa påtagligt positiva effekter för våra kunder spridda över hela kontinenten. Vi har marknadens bästa banktäckning och kopplar nu samman 3 375 banker i Europa, säger Oscar Berglund, CEO på Trustly

– Genom att teckna ett enda avtal med Trustly kan e-handlare sälja sina produkter och tjänster till kunder i alla de 29 länder som vi finns representerade i. Vi kommer att fortsätta utöka vår banktäckning och utveckla vårt erbjudande av betalningslösningar för e-handeln, så att konsumenter och handlare kan skicka och ta emot betalningar på det snabbaste, enklaste och säkraste sättet - nationellt såväl som internationellt, fortsätter Berglund.

Alla svenska företag representerade på FT1000-listan:

1) FEO Media (Games Industry)
2) iZettle (fintech)
3) Fyndiq (e-commerce)
4) Storytel (media)
5) Widespace (advertising)
6) Trustly (fintech)7) Spotify (media)
8) Bannerflow (advertising)
9) Accedo (technology)
10) G5 Games (games industry)
11) Trippus (technology)
12) Telavox (telecoms)
13) Limes Audio (telecoms)

Ett FT1000-företag måste uppfylla nedanstående kriterier:

• En omsättning som överstiger 100.000 EUR under 2012
  • En omsättning som överstiger 1,5 miljoner EUR under 2015
  • Vara ett självständigt bolag (inte vara ett dotterbolag eller filial av något slag)
  • Ha sitt huvudkontor i ett av något av de 31 Europeiska länderna

Milstolpar för Trustly under 2016:

• Hanterat en betalningsvolym på 30 miljarder kronor (3,2 miljarder EUR) under 2016
  • Hanterar betalningar till och från 400 miljoner konsumenter över 29 europeiska länder
  • Utökat antalet anställda med 65 personer under 2016, till totalt 150 anställda
  • Öppnat ett kontor i London med 6 anställda

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2017 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000,

Trustly har 150 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3 300 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.