Nytt samarbete: Trustly levererar direktbetalningar till Boozt.com

23 May - 2017

Nytt samarbete: Trustly levererar direktbetalningar till Boozt.com

STOCKHOLM, 23 maj, 2017: Trustly har inlett ett nytt samarbete med den nordiska e-handlaren och nätbutiken Boozt.com.

Nu gör Trustly det möjligt för Boozts kunder i Sverige och Finland att betala direkt från bankkontot när de handlar på Boozt.com. Direktbetalningar är tillsammans med faktura och kort de betalsätt som har högst preferens bland de nordiska konsumenterna. Trustlys metod förenklar dessutom processen för återköp för både handlare och konsumenter. Vid ett återköp återbetalas pengarna automatiskt till det bankkonto som betalningen ursprungligen utfördes från, och detta utan att det innebär någon ytterligare manuell administration för e-handlaren.

- Vårt samarbete med Trustly bidrar till att förbättra kundupplevelsen på Boozt.com. Trustlys metod är väl beprövad och gör betalningen både enklare och smidigare genom färre moment, säger Peter G Jørgensen, CMO på Boozt. Det innebär också att vi ytterligare kan förenkla processen för återköp för våra kunder. Detta går hand i hand med Boozts fokus på att skapa den bästa möjliga shoppingupplevelsen, avslutar Jørgensen.

- Vi är väldigt glada över samarbetet med Boozt.com, en av Europas främsta online-butiker för mode. En betydande del av de nordiska konsumenterna föredrar att betala direkt från sitt bankkonto och genom att erbjuda dem möjlighet att betala med Trustly kan vi bidra till att minska antalet kunder som överger kundvagnen för att de inte hittar sitt föredragna betalningsalternativ, säger Oscar Berglund, VD på Trustly.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. Företaget har förutspåtts vara ett av de europeiska företag som kommer att revolutionera den finansiella tjänstesektorn av FinTechCity London. 2015 och 2016 utsågs Trustly till ett Gasellföretag av Dagens Industri.

Trustly har 150 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 190 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.