Trustly i nytt samarbete med den nordiska e-handelsplattformen Qliro

09 Aug - 2017

Trustly i nytt samarbete med den nordiska e-handelsplattformen Qliro

STOCKHOLM, 9 Augusti, 2017 – Fintech-företaget Trustly och den digitala e-handelsplattformen och betalningsleverantören Qliro har ingått ett nytt samarbete. Qliro förser några av Nordens största och mest välkända e-handelsföretag som CDON.com, Nelly.com och Gymgrossisten med betalningslösningar. Efter en framgångsrik testperiod under första halvåret 2017 kommer nu Trustlys metod för direktbanksbetalningar att erbjudas permanent i Qliros express checkout, Qliro One.

2016 lanserade Qliro ett användarvänligt, anpassningsbart och kostnadseffektivt alternativ till existerande kassalösningar för e-handeln, Qliro One. Genom att integrera Trustlys metod för bankbetalningar i Qliro One kan nu e-handlarna erbjuda sina kunder möjligheten att betala direkt från bankkontot.

– Vi vill göra det möjligt för konsumenter att kunna betala online på det sätt som de själva vill. Det är väldigt viktigt att vi kan erbjuda både konsumenter och handlare ett brett utbud av alternativa betalningsmetoder, och det inkluderar riktigt bra tjänster för direktbanksbetalningar. Därför är vi väldigt nöjda med att nu inleda samarbetet med Trustly som har en helt suverän banktäckning, inte bara i Norden utan i hela Europa, säger Patrik Illerstig, vd på Qliro.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Qliro och att Trustly blir direktbanksbetalningsmetod i checkouten hos några av de mest välkända e-handlarna i Norden. Vi vet att många kunder inte slutför sina köp när de inte kan betala på det sätt de vill. Trustly gör det möjligt för miljontals europeiska konsumenter att betala med den betalningsmetod de föredrar och det driver i sin tur konverteringen för e-handeln, säger Oscar Berglund, vd på Trustly.

About Qliro

Qliro grundades 2014 och är ett nordiskt FinTech-företag inriktat på betalningar för e-handeln och digitala finansiella konsumenttjänster. Idag har företaget 170+ anställda från mer än 25 olika länder och erbjuder sina tjänster till över två miljoner konsumenter. Qliro står under tillsyn av Finansinspektionen (FI).

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. 2017 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000.

Trustly har 160 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3 300 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.