London Stock Exchange utnämner Trustly till ett av Europas mest inspirerande och snabbväxande företag

05 Sep - 2017

London Stock Exchange Group utser idag Trustly till ett av Europas mest inspirerande och snabbväxande små och medelstora företagen i rapporten ’1000 Companies to Inspire Europe’.

De företag som återfinns i rapporten har inte enbart visat prov på hög omsättningstillväxt under de senaste tre åren, men även överträffat sina nationella konkurrenter.

I april 2017 utsågs Trustly även till ett av Europas snabbast växande företag enligt Financial Times som då lanserade rapporten FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies’.

Oscar Berglund, vd på Trustly, säger:
– Vi är tacksamma över att inkluderas i London Stock Exchange-gruppens ’1000 Companies to Inspire Europe’ rapport. I Europa finns många av de absolut bästa entreprenörerna i världen och de behöver rätt förutsättningar för att kunna expandera globalt. Vi har utökat vår banktäckning och kvalitet för att kunna tillhandahålla den absolut bästa tjänsten för överföringar och betalningar till företag och konsumenter i Europa.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. 2017 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000.

Trustly har 166 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3,000 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.