Trustly har hanterat transaktioner på över 100 miljarder kronor – en viktig milstolpe

09 Nov - 2017

Det svenska FinTech företaget Trustly, tillkännager att de nu har uppnått en ackumulerad betalningsvolym på över 100 miljarder kronor sedan starten 2008. 41 procent av denna volym hanterades under 2017 fram till slutet av oktober.

Tillväxten följer Trustlys paneuropeiska expansion med konsumenter på 29 europeiska marknader som kan använda tjänsten för att göra betalningar och överföringar på ett snabbt, enkelt och säkert sätt, direkt från bankkontot.

"Att uppnå 100 miljarder kronor i ackumulerad betalningsvolym är en viktig milstolpe för oss på Trustly", säger Oscar Berglund, VD för Trustly. "Det visar att vår betalningsmetod snabbt kommit att bli en av de mest föredragna betalningsalternativen för europeiska konsumenter. Genom att använda Trustly är det lika lätt att betala online direkt från bankontot som det är att plocka upp plånboken när du betalar i en butik”.

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. 2017 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har 170 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3 000 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.