För tredje året på raken utses Trustly till Gasellföretag

05 Dec - 2017

För tredje året på raken utses Trustly till Gasellföretag

Stockholm, 5 december, 2017 - Det svenska FinTech företaget Trustly har för tredje året i rad nominerats till det prestigefyllda DI Gasell-priset.

DI Gasell grundades år 2000 av Dagens Industri med syfte att stödja och uppmuntra svenskt näringsliv och företagare som vågar satsa för att växa. Årligen utses Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag.

"Det är verkligen en stor ära för hela teamet på Trustly att bli utnämnd till en Gasell för tredje året på raken. År 2017 nådde vi milstolpen med att uppnå 100 miljarder kronor i ackumulerad betalningsvolym - ett bevis på det hårda och viktiga arbete som utförs av teamet. Vi fortsätter att utveckla vår betalningstjänst för onlinebankning för att erbjuda den bästa lösningen för företag och konsumenter i hela Europa ", säger Oscar Berglund, VD för Trustly.

För att utses till Gasell måste företaget uppfylla följande kriterier:

• Ha en omsättning som överstiger 10 Mkr
  • Minst tio anställda
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i undersökningsperioden
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • Sunda finanser

Milstolpar 2017:

• Sedan starten 2008 hanterat betalningar för över 100 miljarder kronor
  • Lanserade Trustly Direct Debit, en ny betaltjänst för automatiska överföringar, abonnemangstjänster och ’one-click’ betalningar
  • Nya kunder inkluderar resesektorn med UATP och Flywire, e-handelsföretaget Boozt, nordiska e-handelsplattformen Qliro, marknadsledaren inom mjukvara och tjänster för kredithantering i Norden Emric (del av Tieto) och Lendify, Sveriges största P2P-marknadsplats för lån mellan privatpersoner
  • London Stock Exchange utnämner Trustly till ett av Europas mest inspirerande och snabbväxande företag

Trustly Group AB är ett svenskt FinTech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra online betalningar, direkt från bankkontot. Trustlys B2B betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. 2017 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har 180 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3 000 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer på www.trustly.com.

Kristin Andersson, Head of Communications

Head of Communications