Trustly tillsätter General Manager i Tyskland

28 Aug - 2018

Trustly tillsätter General Manager i Tyskland

Stockholm, 28 augusti 2018 – Fintechföretaget Trustly tillsätter Hans Hoffmann som General Manager i Tyskland. Hans kommer att ansvara för att driva Trustlys verksamhet i DACH-regionen och leda det lokala teamet på kontoret i Köln.

Hans Hoffmanns långa erfarenhet av online-betalningar och väletablerade kontaktnät inom e-handel och i betalningsbranschen kommer att stärka Trustly i arbetet med att expandera på den tyska marknaden. De senaste åren har Hans haft flera ledande positioner inom försäljning och kommer närmast från Klarna där han var Director Sales International hos Sofort och Head of the DACH Partner Management team.

“Då vi har en snabb tillströmning av kunder i Tyskland är vi väldigt nöjda över att ha Hans ombord. Hans gedigna erfarenhet, djupa kunskap om den tyskspråkiga marknaden och breda nätverk kommer vara en stor tillgång för Trustly när vi växer både i Tyskland och resten av DACH-regionen, säger Oscar Berglund, vd för Trustly.

“Jag är väldigt glad över att ha börjat på Trustly och jag ser fram emot att utöka den internationella verksamheten med nya partnerskap i Tyskland och Österrike, säger Hans Hoffmann, General Manager hos Trustly i Tyskland. “Trustlys innovativa metod för direktbanksbetalningar har gjort att man nu är i en utmärkt position att hjälpa både nationella och internationella företag i Tyskland och Österrike att driva på sin e-handelsverksamhet rejält”, avslutar Hoffmann.

Trustly Group AB är ett svenskt fintechföretag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra onlinebetalningar, direkt från bankkontot. Trustlys betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. 2017 och 2018 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har 225 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3 000 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer påwww.trustly.com.

Kristin Andersson, Head of Communications

Head of Communications