Trustly i samarbete med Europas största låneplattform Mintos

04 Oct - 2018

Trustly i samarbete med Europas största låneplattform Mintos

STOCKHOLM, 4 oktober 2018 — Trustly har inlett ett samarbete med Mintos, en global plattform för lån som gör det möjligt att investera i lån från hela världen.

Genom att implementera Trustlys metod direktbanksbetalningar i Mintos plattform kommer investerare på ett enkelt sätt kunna föra över pengar i realtid från bankkonton i 29 Europeiska länder. Samarbetet förenklar möjligheten att investera i krediter via Mintos plattform. Innan lansering gjorde man en testfas i de baltiska länderna vilket resulterade i att 80% av alla nyregistrerade investerare valde att göra en överföring med Trustly just därför att metoden är så pass snabb och smidig.

Mintos har en snabbt växande kundbas och antalet användare av plattforment förväntas passera 100 000 i slutet av året. Martins Sulte, CEO och medgrundare av Mintos säger:

“Samarbete med Trustly passar oss som hand i handske och vi är fullt fokuserade på att effektivisera internationella transaktioner där det är möjligt att föra över kapital tvärs över landsgränser. Att vi kan möta efterfrågan på snabba transaktioner med högsta möjliga säkerhet är viktigt för att kunna ge en sådan sömlös och enkel användarupplevelse som förväntas idag. Vi är mycket nöjda över att vi nu kan utöka vårt erbjudande med den här efterfrågade betalmetoden, där Trustly dessutom har den absolut bästa täckningen av banker i hela Europa.”

Johan Nord, CCO at Trustly said: “Vi är väldigt glada över samarbetet med Mintos som kommer innebära att Trustlys betalmetod blir tillgänglig för deras snabbt växande kundbas. Vi delar intresset för att göra det så enkelt och effektivt som möjligt att betala och föra över pengar online och på så sätt underlätta investeringar både lokalt och internationellt. Vårt samarbete är ett utmärkt exempel på hur två fintech-företag tillsammans kan skapa ett värde för kunderna genom att förenkla transaktionsprocessen och samtidigt leverera högsta nivå på säkerhet, säger Johan Nord, CCO på Trustly.”

Om TrustlyTrustly Group AB är ett svenskt fintech-företag, grundat 2008, som tillhandahåller snabba, enkla och säkra onlinebetalningar, direkt från bankkontot. Trustlys betalningslösningar attraherar globala företag inom e-commerce, finansiella tjänster, resor och spel. 2017 och 2018 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har 230 anställda, erbjuder sina tjänster i 29 länder och länkar samman över 3 000 banker i Europa. Trustly är ett svenskt betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES. Läs mer påwww.trustly.com.

För mer info kontakta:
Head of Communications at Trustly
Mobile: +46 70 585 78 18
Mail: kristin.andersson@trustly.com

About MintosMintos är en global online marknadsplats för lån som erbjuder en enkel och transparent plattform för investeringar i lån hos en mängd lån- och kreditgivare runt om i världen. Företaget grundades 2014 med missionen att med ny teknik göra det enkelt och effektivt att överföra kapital internationellt. Med exponentiell tillväxt sedan start har Mintos utvecklats till den största marknadsplatsen i sitt slag. Idag har 76 000 investerare anslutit sig till marknadsplatsen och innan årets slut förväntas siffran ha passerat 100 000.

Mintos är vinnare i AltFi People's Choice award 2016 och 2017, AltFi European Alternative Finance Platform of the Year award 2016 och utsedd till “Most influential Fintech” i Spaniens FinTech Awards 2018.

Mintos har 60 anställda med huvudkontor i Riga, Lettland och lokala kontor i Warszawa och Mexico City. Företaget förväntar sig att växa till 100 anställda under 2018 och att utöka verksamheten till Latinamerika, Afrika och Sydöstra Asien.

För mer info kontakta:
Dagnija Lejina