För 4:e året i rad blir Trustly utnämnd till DI Gasell

06 Dec - 2018

För 4:e året i rad blir Trustly utnämnd till DI Gasell

Stockholm, 6 dec, 2018 – Trustly har för fjärde året i rad fått det prestigefulla utnämnandet som DI Gasell.

DI Gasell-priset etablerades år 2000 av Dagens Industri för att uppmärksamma Sveriges snabbast växande företag. För att bli en Gasell måste företaget leva upp till ett antal utslagsgivande kriterier som organisk tillväxt, snabbt växande omsättning, att företaget är lönsamt och totalt sett har sund affär. Företagets senaste fyra årsredovisningar vägs samman i en helhetsbedömning.

I listan över 2018 års Gasellföretag utmärker Trustly sig som det högst placerade fintech-bolaget. Trustly, som totalt hamnar på en 39:e plats, placerar sig före bland annat en av sina partners, Northmill (plats 88) och Klarna (plats 430).

”Att bli utnämnd till DI Gasell, inte en – utan fyra gånger är en bekräftelse på det hårda arbete som hela teamet på Trustly gör varje dag. Det är också ett bevis på det värde som vår betalningslösning ger till e-handeln och att den uppskattas allt mer av europeiska konsumenter när de handlar online”, säger Oscar Berglund, vd på Trustly.

Ett Gasellföretag måste uppfylla samtliga kriterier nedan:

• Ha en omsättning som överstiger 10 mkr.
  • Ha minst 10 anställda.
  • Minst ha fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och senaste räkenskapsåret i undersökningsperioden.
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • Ha ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
  • Sunda finanser

Trustly Group AB grundades 2008 och är ett svenskt fintech-företag som gör det snabbt, enkelt och säkert att betala online. Företaget erbjuder internationella och nationella betalningstjänster till och från konsumenters bankkonton hos över 3 300 banker på 29 europeiska marknader och binder samman företag och konsumenter inom e-handel, resor, spel och finansiella tjänster. 2017 och 2018 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har 240 anställda, huvudkontor i Stockholm och regionala kontor i Finland, Spanien, Malta, Tyskland och Storbritannien. Trustly är ett auktoriserat betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES sedan 2010. 2018 förnyades tillståndet under PSD2. Läs mer på www.trustly.com.

Kristin Andersson, Head of Communications

Head of Communications