Trustly Sveriges snabbaste växande fintech-bolag enligt Financial Times

12 Mar - 2019

Trustly Sveriges snabbaste växande fintech-bolag enligt Financial Times

Stockholm, Sverige, 12 mars – Financial Times har för tredje året i rad rankat det svenska betalningsföretaget Trustly som ett av Europas snabbast växande företag på sin årliga lista FT 1000.

Enligt FT 1000 är Trustly det snabbast växande fintechbolaget i Sverige och nummer 12 på europeisk nivå. Med en sammanlagd tillväxt på 362 procent tar Trustly plats 7 bland alla svenska företag och placerar sig totalt på plats 482 i Europa.

Rankingen som görs i samarbete med Statista, bygger på företagens omsättningstillväxt, antal anställda och vinst före skatt mellan åren 2014 och 2017. Den fullständiga rapporten ‘FT 1000: Europe’s Fastest Growing Companies’ publiceras 25 mars.

”Att Trustly för tredje gången är med på Financial Times lista över Europas snabbast växande bolag är ett bevis på hur vår tjänst bidrar till ökat värde för våra kunder. Jag är stolt över Trustlys medarbetare vars hårda arbete ligger till grund för detta, säger Oscar Berglund, vd på Trustly.

Milstolpar 2018:

• Startar nytt partnerskap med Lettiska flygbolaget airBaltic
  • Kvalitetscertiferas av tyska TÜV för datasäkerhet och expanderar verksamheten i Tyskland
  • Lanserar teknologin Pay N Play®, en betalmetod med högsta säkerhet som automatiserar registreringsprocessen och förenklar inloggning väsentligt för användarna
  • Ingår nytt samarbete med världsledande globala betaltjänstleveratören Ingenico
  • Öppnar ett nytt kontor i Helsingfors, Finland
  • Nordic Capital blir ny majoritetsägare med målet att skapa nästa generations globala betallösning

Trustly Group AB grundades 2008 och är ett svenskt fintech-företag som gör det snabbt, enkelt och säkert att betala online. Företaget erbjuder internationella och nationella betalningstjänster till och från konsumenters bankkonton hos över 3 300 banker på 29 europeiska marknader och binder samman företag och konsumenter inom e-handel, resor, spel och finansiella tjänster. 2017 och 2018 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har 280 anställda, huvudkontor i Stockholm och regionala kontor i Finland, Spanien, Malta, Tyskland och Storbritannien. Trustly är ett auktoriserat betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES sedan 2010. 2018 förnyades tillståndet under PSD2. Läs mer på www.trustly.com.

Kristin Andersson, Head of Communications

Head of Communications